محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۱۳۰ بیمار دارای علائم تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که ۱۵ نفر دارای علائم مشکوک به کرونا بودند.

وی گفت: از ۱۵ نمونه ارسال شده به تهران، جواب ۱۲ مورد منفی و سه نفر مثبت بوده که ۲ نفر از این بیماران حال عمومی خوبی دارند اما وضعیت یک نفر به دلیل داشتن مشکلات تنفسی حاد است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از این ۲ بیمار، یک مرد حدود ۴۰ سال سن دارد که سابقه مختصری از بیماری قلبی داشته و در مشهد علائمی را پیدا می‌کند، بعد از مراجعه به استان علائم تشدید می‌شود و به بیمارستان مراجعه می‌کند که امروز جواب تست کرونا این فرد مثبت اعلام شد.

وی اضافه کرد: بیمار دوم خانمی ۳۴ ساله است که در مواجهه و تماس با همسرش که از قم آمده‌ بود، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: یکی از افراد مبتلا به کرونا مردی ۵۵ ساله با سابقه بیماری قلبی است که از سه سال قبل در استان اقامت نداشته و در استان تهران مقیم بوده‌ است.

وی افزود: این فرد برای عیادت مادرش به بیرجند مراجعه می‌کند که اینجا علائم کرونا ظاهر می‌شود و پس از مراجعه به مراکز درمانی استان بستری می‌شود که تست کرونا وی مثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد هر سه بیمار مبتلا به کرونا در استان، از استان‌های دیگر بیماری را وارد استان کرده‌اند.

فوت شدگان کرونا نداشتند

وی درباره شایعه فوت ۲ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گفت: هیچ کدام از این افراد به این بیماری مبتلا نبودند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: یکی از این افراد بیماری زمینه‌ای خونی و کلیوی داشت و نمونه تست کرونا وی نیز منفی بوده است اما فوت می‌کند.

وی اظهار داشت: مورد بعدی نیز خانم جوانی بود که چند روز بعد از سزارین به بیمارستان مراجعه می‌کند بدون اینکه هیچ علائمی از کرونا داشته باشد حتی برای وی نمونه آزمایش ارسال نشد اما علت فوت وی در حال بررسی است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: ۳۸۵ مورد جدید از ظهر دیروز تا امروز به طور قطعی به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۰ نفر در قم، ۱۷۰ مورد در تهران، ۲۸ مورد گیلان، ۴۴ مورد مرکزی، ۱۳ مورد اصفهان، ۸ نفر استان فارس، ۱۷ مورد خراسان رضوی، دو مورد کرمانشاه، هشت نفر لرستان، سه مورد سمنان، ۱۱ مورد مازندران، ۳ نفر در همدان، دو نفر در خراسان جنوبی، ۳۱ مورد البرز، دو مورد هرمزگان، ۹ مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، یک نفر ایلام، دو نفر استان کرمان (اولین موارد تشخیصی) به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان نیز در کشور داریم که عدد قابل توجهی است.

جهانپور گفت: بیشترین موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روزهای اخیر در استان تهران مشاهده شده است. بعد از استان تهران، شرایط شیوع سریع بیماری در استان مرکزی دیده می‌شود. استان مازندران و نوار شمالی کشور نیز موارد شیوع بالایی دارد و از مردم می خواهیم از سفر غیر ضروری به استان‌های شمالی کشور خودداری کنند.

وی اظهار داشت: نمودار ابتلا به ویروس کرونا همچنان صعودی است. موضوع در اغلب استان‌های کشور جدی است و امیدواریم با رعایت مردم بتوانیم از افزایش بار بیماری در روزهای آتی جلوگیری کنیم.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دیروز (شنبه) دهم اسفند اعلام شد. بیمار کرونایی فردی ۵۵ ساله است که احتمال می‌رود خارج استان مبتلا شده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۷ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از روز شنبه تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از روز شنبه به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب و تجهیز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.