حجت الاسلام احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شهادت امام هادی (ع) بیان کرد: این امام بزرگوار مانند پدران خود هدایتگر جامعه بوده و افراد زیادی را تربیت کرده اند.

وی با بیان اینکه امامان بزرگوار علی رغم تمام سختی‌های حاکم بر زمان، شبکه سازی خوبی در تبلیغ داشته اند، اظهار کرد: محبان اهل بیت (ع) چراغ هدایت هستند و هر کس با هر دیدگاه بخواهد زندگی این بزرگواران را بررسی کند جز نور و زیبایی چیزی نمی بیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ائمه اطهار الگو و چراغ هدایتی برای کل بشر هستند، گفت: تمام اقشار جامعه به ویژه روحانیت و محبان ائمه اطهار باید به معرفی سیره و الگوی زندگی این گوهرهای ارزشمند بپردازند.

وی با اشاره به ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی امام هادی (ع) بیان کرد: تمام ائمه از سبک زندگی کامل و جامعه‌ای برخوردار بوده اند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه هر کس از سیره عملی ائمه الگو بگیرد به انسانی کامل تبدیل می‌شود، افزود: ساده زیستی، قناعت، طاعت و بندگی خداوند از مهم‌ترین اخلاقیات ائمه اطهار به ویژه امام هادی (ع) بوده که نیازمند ترویج است.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه با چشم و هم چشمی‌ها رقابت کاذبی بین افراد شکل گرفته است، اظهار کرد: از یک زندگی ساده انسان‌های بزرگی بیرون آمده اند بنابراین می‌طلبد با عرفی منطقی از داشته‌ها استفاده کنیم.

تغییر ماهیت صله رحم

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه امروز صدای خرد شدن برخی مؤمنان از فقر به گوش می‌رسد و برخی در چشم و هم چشمی‌ها گم شده اند، افزود: دستگیری از دیگران همواره در دین اسلام مورد توجه بوده که نیاز است مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: از گذشته ماهیت صله رحم رفع گرفتاری‌های یکدیگر است اما امروزه تغییر چهره داده و حتی بسیاری از همسایه‌ها به هم توجهی ندارند.

وی ماه رجب را آغاز فصل نیایش دانست و گفت: این ماه دارای اعمال خاصی بوده که سراسر برای انسان نور و روشنایی به دنبال دارد چراکه بندگان در این ماه مورد توجه ویژه خداوند هستند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه ذکر لا اله الله طی این ماه انسان را از تمام خواهش‌های نفسانی که با توحید فاصله دارد، رها می‌کند، افزود: ائمه اطهار به توبه و استغفار و خواندن سوره توحید در این ماه تاکید زیادی کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.