به گزارش خبرنگار مهر، الله نظر اسعدزاده سه شنبه شب در شورای عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: آئین نامه اجرایی ساماندهی عشایر در ۱۱ سال گذشته تدوین شده و تاکنون بازنگری نشده است.

وی ادامه داد: همچنین از طرف دستگاه‌های متولی امر در این آئین نامه تعهدی انجام نشده است و آثاری از آئین نامه در خراسان جنوبی یافت نمی‌شود.

اسعد زاده با اشاره به مشکلات پیش روی عشایر استان بیان کرد: این قشر در زمینه دریافت تسهیلات به سیستم و سامانه‌ها دسترسی ندارند که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جذب نیروهای شایسته و توانمند عشایر در دستگاه‌ها کم رنگ است، اظهار کرد: در برخی استخدامی‌ها که سهمیه عشایر بوده، عدالت رعایت نشده است.

رئیس اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری دام، قیمت خرید تضمینی دام با درآمد همخوانی نداشته که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسعدزاده خواستار کمک به عشایر در امر ذخیره سازی علوفه دام عشایر در زمستان شد و افزود: صدور حفر چاه به عنوان پشتوانه دام عشایر از دیگر خواسته‌های این قشر است.

وی با بیان اینکه جوانان عشایر نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستند، اظهار کرد: درخواست داریم در تأمین کمک هزینه تحصیلی نخبگان عشایری در مقاطع بالا همکاری شود.

رئیس اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی گفت: خواستاریم طرحی کارشناسی شده و جامع با استفاده از تجربه عشایر برای این قشر تعریف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.