به گزارش خبرنگار مهر، حسام مقدم‌علی صبح چهارشنبه در هشتمین همایش مهندسی معدن ایران که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: درگذشته شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در خراسان‌جنوبی فاقد فعالیت‌های اکتشافی بود.

معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان‌کرد: بعد از الحاق طبس به خراسان‌جنوبی با توجه به اینکه در معادن زغال سنگ این شهرستان فعالیت داشتیم اقدامات ما خراسان‌جنوبی را نیز تحت پوشش قرار داد.

مقدم‌علی ادامه‌داد: در سال ۹۳ تصمیم گرفته شد طبق یک اولویت‌بندی دقیق در شرق ایران در مناطق دارای پتانسیل ولی کمتر توسعه یافته فعالیت‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۶ پروانه بهره‌برداری، دو گواهینامه کشف و ۱۶ درخواست ثبت داریم و ذخایر قطعی ما نیز در معادن خراسان‌جنوبی به میزان قابل توجهی رسیده است.

معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: یکی از اقدامات ما در زمینه ذخایر منطقه هیرود بود که فرایند احداث کارخانه آغاز شده است.

مقدم‌علی اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این است که تا شهریورماه سال ۹۹ اولین شمش طلای کارخانه هیرود خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیده و استان دارنده کارخانه تولید شمش طلا شود.

وی با بیان اینکه در محدوده معدنی ملوند و خونیک نیز اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده‌ایم بیان کرد: درباره کارخانه خونیک نیز تلاش ما بر این است که از سال ۹۹ منسجم‌تر در این زمینه فعالیت داشته و با بهره‌برداری بیشتر و دقیق‌تر از آن دومین کارخانه طلا خراسان‌جنوبی را نیز در خوسف داشته باشیم.

معاون بهره‌داری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به تأثیر معاون کوچک مقیاس در مباحث اقتصادی ادامه داد: معادن کوچک مقیاس در دنیا برای تعداد ۴۰ میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده و در خراسان‌جنوبی نیز قابلیت اشتغال‌زایی فراوانی دارد.

مقدم‌علی گفت: ۴۳ درصد معادن کوچک مقیاس خراسان‌جنوبی غیر فعال است و تاکنون توانسته‌ایم فقط پنج مورد را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه با ورود شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در خراسان‌جنوبی درخواست برای سرمایه‌گذاری در این بخش در استان نیز افزایش یافته است، یادآور شد: برنامه ما بر این است که فاز اول ۲۵ کارخانه را فعال‌سازی کنیم.

معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در زمینه پتانسیل‌های معدنی خراسان‌جنوبی نباید تنها به ذخایر طلای آن تکیه کرد بلکه بیش از آن شورابه‌ها و معادن زغال سنگ اشتغال آفرین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.