مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در نشست‌ خبری گفت: تمرینات آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات آسیای میانه (آسیای مرکزی) به میزبانی کشور بنگلادش با حضور ۹ کشور برگزار می‌شود.

حسن عزیزی افزود: کشورهای افغانستان، نپال، تاجیکستان، ازبکستان، بوتان، قرقیزستان، ترکمنستان و مالدیو در این مسابقات شرکت خواهند کرد و در صورت موفقیت در این مسابقات تیم ملی والیبال افغانستان به مراحل بالاتر صعود می‌کند.

وی گفت: با توصیه استاندار خراسان ‌جنوبی میزبانی استان از تیم‌های ملی خارجی در راستای دیپلماسی عمومی و معرفی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و گردشگری این منطقه انجام می‌شود که بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: میزبانی از کشورهای خارجی به نوعی توسعه دیپلماسی عمومی مبتنی بر صلح و دوستی است که می‌تواند پیوند خوبی را بین کشورهای دوست و همسایه فراهم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی ادامه داد: ورزش ورای سیاست است و همیشه بسیاری از مشکلات و مسایل سیاسی را می‌توان از طریق رویدادهای ورزشی حل و فصل کرد.

وی گفت: معطوف داشتن نگاه فدراسیون به استان خراسان جنوبی در ارتقای مباحث تجهیزات و فنی می‌تواند فضایی را برای افزیش قدرت چانه‌زنی استان در بحث میزبانی و جلب حمایت‌های مالی فراهم کند.

عزیزی ادامه داد: به دنبال تقویت این نوع مراودات هستیم زیرا این مباحث از نظر سیاسی و مباحث فنی می‌تواند به فلسفه وجودی ورزش کمک کند که همان ارتقای سطح صلح و دوستی است.

وی با بیان اینکه بعد از سه هفته تمرین جام مرزداران در بیرجند برگزار خواهد شد گفت: این جام با حضور تیم منتخب خراسان ‌جنوبی، تیم ملی افغانستان، تیم ملی بنگلادش و تیم منتخب استان خراسان‌ رضوی یا سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

سرپرست تیم ملی والیبال افغانستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از دولت جمهوری اسلامی، میزبانی مردم خراسان‌ جنوبی و فدراسیون والیبال ایران گفت: تیم ملی والیبال افغانستان از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را به صورت رسمی و جدی آغاز کرد.

سید نعمت مشتاق افزود: به دلیل امکانات کم و شرایط خاصی که در کشور خودمان داریم هنوز به جایگاه مد نظر در ورزش والیبال نرسیده‌ایم.

وی بیان ‌کرد: در تیم ملی والیبال افغانستان ورزشکارانی از ۳۴ ولایت این کشور حضور دارند که نشان از استعدادهای ورزشی کشور ما است.

مربی تیم ملی والیبال افغانستان نیز گفت: تیم ملی افغانستان فعالیت‌های خود را با شعار «تیم ملی افغانستان سفیران صلح و دوستی» پیگیری می‌کند.

شعیب عزیزی ادامه ‌داد: هدف این است که از طریق ورزش به همه این آگاهی را بدهیم که از ناامنی و جنگ خسته شده‌ایم و خواهان صلح و دوستی هستیم.

وی بیان ‌کرد: چند وقت پیش در کشور ما یک مکان ورزش هدف ناامنی‌ها قرار گرفت در حالی که ورزشکاران کشور در مسائل سیاسی بی‌طرف هستند و باید تحت هر شرایطی امنیت آنان حفظ شود.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.