علی غنی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: ۳۰۰ ورزشکار از سراسر کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت و ورزشکارانی از کشورهای عراق، کویت و قطر هم برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند اما حضور آنها هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های فدراسیون اسکواش، این مسابقات ثبت جهانی شد که تا امروز در سطح کشور در ورزش اسکواش این اتفاق نیفتاده و سبب می‌شود هر شرکت کننده که در این مسابقات حائز رتبه شود در رنکینگ جهانی قرار گیرد.

رییس هیات اسکواش خراسان جنوبی گفت: ۱۳۰ ورزشکار سازمان یافته رشته اسکواش در استان فعال هستند و برگزاری مسابقات بین المللی نویدبخش آینده درخشانی برای این رشته ورزشی در خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: جایزه این مسابقات پنج هزار دلار است که به افراد اول تا سوم هر رده اعطا می‌شود و ورودی هر شرکت کننده نیز ۱۵۰ هزار تومان است.

غنی گفت: ۲ نفر از ورزشکاران استان عضو تیم ملی نونهالان هستند که امید است با برگزاری این مسابقات ورزش اسکواش در خراسان جنوبی توسعه یابد.

وی افزود: یک سالن حرفه‌ای اسکواش در استان داریم که این سالن بهترین سالن اسکواش در کشور است و در آینده به یکی از پایگاه‌های اردوی تیم ملی تبدیل می‌شود.

رییس هیات اسکواش استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اسکواش از قدیمی‌ترین نوع خانواده ورزش‌های راکتی محسوب می‌شود و این ورزش تمامی اجزای آمادگی جسمانی را از قبیل سرعت، قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری، چابکی و توان را دارا بوده و در بهبود استقامت قلبی، عروقی و عضلانی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی گفت: امسال ورزشکاران فعال در رشته اسکواش خراسان جنوبی در هر مسابقه کشوری که شرکت کردند، صاحب مدال شدند و این ورزشکاران با شرکت در مسابقات بین المللی تا ۱۵ سال آینده می‌توانند پاسخگوی ورزش اسکواش استان باشند.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.