حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی یکشنبه شب در آیین پاسداشت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و گرامیداشت جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد افزود: وقتی این گونه قضایا پیش می‌آید حس حق طلبی، خداجویی و عشق به کمال در همه قشرها نمایان می‌شود.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت سردار سلیمانی و جانباختگان حوادث اخیر گفت: برای جانباختگان علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل از خداوند متعال خواهانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمن با تمام گزینه‌های روی میز به جنگ ما آمده است و باید همه ما پادگانی باشیم.

وی افزود: سردار سلیمانی عاشق شهادت و متصل به خدا بود و این برای ما حجت است که باید پاسخ دهیم.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی، آن روح عظیم خود را مقید راحتی، پول، خانه و مسکن نکرد و خود را مقید کرد در حالت و کیفیتی از دنیا برود که خداوند متعال از او راضی باشد لذا دهه فاطمیه سال گذشته به دوستان خود خبر شهادتش را می‌دهد و می‌گوید دهه فاطمیه سال آینده متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دانشگاه و حوزه علمیه به عنوان ستون فقرات اسلام بیش از گذشته در روشنگری صحیح برای جامعه تلاش کنند تا جامعه از آسیب‌های هجوم فرهنگی دشمنان مصونیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه نباید مسائلی همچون شهادت سردار سلیمانی در احساس خلاصه و متوقف شود تاکید کرد: باید این راه کمال تجزیه و تحلیل شود، سردار سلیمانی به صورت اتفاقی به این جایگاه نرسید بلکه براساس یک فرمول معنوی به این جایگاه رسید.

وی گفت: مبنای تمام عالم مادی و معنوی براساس قانون است و اگر می‌خواهیم به هر نتیجه‌ای برسیم باید به قانون عمل کنیم و به کمال رسیدن و دین هم خود قانون است.

امام جمعه بیرجند افزود: حوزه و دانشگاه نباید بگذارند این مسائل در چاچوب احساسات رها شود و بهره‌گیری نشود بلکه باید این مسائل تحلیل شود چرا که جامعه‌ تشنه کمال است.

وی اظهار داشت: واژه‌ای که استعمارگران از آن سوء‌استفاده کردند و متاسفانه به صورت صحیح برای مردم معنا نکردیم، واژه آزادی است.

وی با تاکید بر اینکه آزادی در چارچوب قانون معنا می‌دهد گفت: سوء‌استفاده‌هایی که می‌شود این است که آزادی را به عنوان واژه تحریفی و خارج از قانون معنا می‌کنند و حوزه و دانشگاه باید این مساله را برای جامعه خود تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، آزادی خارج از قانون را هرج و مرج دانست و گفت: دشمنان به صورت سربسته از واژه آزادی سوء‌استفاده و این واژه را برای رسیدن به اهداف خود به جامعه بشری القا و تحریک می‌کنند.

وی بیان کرد: نهاد پادگان‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران موفق‌ترین نهاد حتی در مسائل آموزشی است چراکه در این مکان قانون اجرا می‌شود ولی در برخی جاها به هر اسمی قانون شکسته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در پادگان‌ها برخلاف افراد عادی که مسائل را به صورت تئوری می‌دانند آموزش همراه با اجرا است، پادگان و دانشگاه‌های نظامی در شرایط تحریم و بحران گره‌های مختلف کشور به خصوص در زمینه صنعت و تولید را باز می‌کنند.

وی گفت: نیروی‌های مسلح در مشکلات مختلف جامعه، حوادث طبیعی، کمک به محرومان و معالجه مردم در صحنه‌ها هستند و مساله را حل می‌کنند این در حالی است که کار اصلی آنان تامین امنیت جامعه است که در ۴۰ ساله گذشته به خوبی نقش خود را ایفا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: پادگان‌های ما مکان‌های مقدسی هستند که افراد بزرگی همچون شهید چمران، شهید برونسی و حجت الاسلام ابوترابی به واسطه آن به کمال رسیده‌اند.

وی افزود: وقتی قانون به وسیله قانوندان و مجری شکسته می‌شود، نقطه ضعفی است که دشمن جرات جسارت می‌کند اما دشمن از نیروهای مسلح ما وحشت دارد و تلاش نیروهای مسلح باعث شده که شاهد امنیت امروز جامعه باشیم.

این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسوولان استان، دانشگاهیان و قشرهای مختلف مردم به مناسبت هفتمین روز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش در بیرجند برگزار شد.

همچنین در این آیین یاد جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران گرامی داشته و با خانواده آنان ابراز همدردی شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمش سردار حسین پورجعفری پس از تشییع در عراق و شهرهای اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم، روز سه‌شنبه ۱۷ دی با حضور کم‌نظیر مردم در کرمان زادگاهش تشییع و بامداد چهارشنبه در گلزار شهدای این شهر طبق وصیت‌اش، به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.