حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت: در گام سوم نیز غده سرطانی اسرائیلی از پیکره جامعه اسلامی خارج خواهد شد. 

وی افزود: مراسم تشییع بی‌سابقه در عراق و ایران و زیارت دوره‌ای نصیب این شهدای مقاومت شد و از همه قشرها در این آیین‌ها حضور داشتند. 

خطیب جمعه بیرجند گفت: اینها مردم ایران هستند نه آنها که دشمن تحریک می‌کند و به نام اعتراض به خیابان‌ها می‌ریزند؛ مردم در این صحنه‌ها نشان داده‌اند آرمان‌های شهدا همچنان زنده است و از فرهنگ استکباری بیزاریم. 

وی به پاسخ کوبنده و قاطع فرماندهی کل قوا و سپاه پاسداران به ترامپ اشاره و اضافه کرد: بعد از جنگ جهانی دوم هنوز کسی جرات نکرده یک گلوله به پایگاه‌های آمریکا شلیک کند اما ایران که بارها در کودتاها و فتنه‌ها مورد تهاجم فرهنگی، اقتصادی و جنگ تحمیلی قرار گرفت، توانست نقشه شوم آمریکا برای تغییر خاورمیانه که با ایجاد داعش طراحی شده بود را شکست دهد و امنیت برای منطقه تامین شد.  

حجت الاسلام مختاری گفت: آمریکا  از ناحیه برخی مسؤولان ما اظهار ضعف و سستی دید لذا در کشور عراق که دوست و همسایه ایران است دزدانه و شبانه عربده کشید و این شهدای عزیز را ترور کرد. 

وی اظهار داشت: اما مردم ایران به طور علنی آمریکا را به انتقام سخت تهدید کردند و اولین قدم انتقام سخت برداشته شد که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا قبل از خاکسپاری سردار سلیمانی موشک باران شد و قدرت پوشالی آمریکا توان رهگیری یک موشک را هم نداشت. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تهدیدهای آمریکا که گفته بود اگر یک نقطه را بزنید ۵۲ نقطه داخل ایران را می‌زنیم گفت: بعد از گذشت ۱۹ ساعت، آمریکا عقب نشینی کرد و در مقابل مردم با شعور و فرهنگ غنی  اسلامی با رهبری مدبر، هیچ غلطی نخواهد توانست انجام دهد. 

وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح و سپاه افزود: سردار قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس نیز نسخه دوم و خار دیگری بر چشم مستکبران است لذا تلاش همه نیروهایی که در این سیلی سخت شرکت داشتند قابل قدردانی است.

مختاری گفت: با حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی و همرزمانش و با عملیات غرورآفرین سپاه، احساس عزت و غرور از دست رفته ایران که در سال‌های اخیر پای میز مذاکره مخدوش شده بود، بازیابی و احیا شد. 

وی با بیان اینکه دنیا با این اقدام فهمید که ایران از نظر نظامی کشوری مقتدر است افزود: در چند سال اخیر غول رسانه‌ای استکبار، سیاه نمایی می کرد که انقلاب اسلامی دستاوردی نداشته اما این حماسه و قیامتی که برپا شد معجزه‌ای بود و ثابت کرد که انقلاب برای مردم دستاورد بسیاری داشته و ایران که در زمان طاغوت نوکر آمریکا بود را تبدیل به ابرقدرتی کرده که تهدید می‌کند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. 

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: امروز هر ایرانی با فرهنگ قوی، مردم همیشه در صحنه و رهبری بصیر و مقتدر به خود می‌بالد و با این حضور و نیروهای نظامی مقتدر و شجاع سایه جنگ از کشور دور شد.

وی گفت: همه در ایران و جهان از ترامپ با بی‌احترامی یاد می‌کنند و ملت آمریکا باید پاسخ دهد که تا کی می‌خواهد سگ‌های هار را در دنیا رها و اینگونه ملت خود را بی اعتبار کند. 

وی افزود: یک و نیم تریلیون دلار در پایگاه عین الاسد خرج شده اگر از جیب مردم آمریکا بوده که وای بر آنها و اگر از جیب مردم عراق بوده دزدی شده و باید جلوی این اقدامات گرفته شود. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به وجود صنایع نظامی، پزشکی و هوافضا پیشرفته در کشور ایران به طوری که آمریکا را ناامید کرده است اظهار داشت: اما در عرصه اقتصاد کم آوردیم لذا باید پرسید آیا ملتی که جوان روستایی را به سردار بزرگ جهانی تبدیل می‌کند نمی‌تواند یک نیروی اقتصادی قوی تربیت کند تا اقتصاد مقاومتی را پیاده کند و کشور را از دست استعمارگران نجات دهد. 

وی بیان کرد: این قبیل نیروها باید تربیت شوند تا کشور از بی‌تدبیری که توسط مسؤولان داخلی تحمیل شده نجات یابد و قطعا می‌توانیم  و اکنون که خون سردار سلیمانی کشور ایران و منطقه را بیدار کرده باید او را خط کش و معیار قرار دهیم. 

حجت الاسلام مختاری گفت: از همین رو فرد انقلابی، مجاهد، شجاع، بصیر، متفکر مردمی و خدایی برای قوای اجرایی و مقننه انتخاب شود زیرا اگر قانونگذاری کشور به دست انقلابیون واقعی نه مدعیان دروغین بیافتد بخش بزرگی از مشکلات کشور در حوزه اقتصاد حل می‌شود.  

وی افزود: باید قوای مجریه و مقننه قوی داشته باشیم تا قطار انقلاب را به سوی اهداف بزرگ اسلام پیش ببرند و زمینه ساز برای تمدن اسلامی باشند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: حوادث هفته گذشته دارای درس‌ها و عبرت‌هایی است که روحیه دینی را بین مردم تقویت کرد و حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی تلخ بود و برخلاف قوانین بین المللی در راستای گرفتن انتقام با عملیات بزدلانه، سردار بزرگ و همرزمانش به شهادت رسیدند. 

وی گفت: دل مردم از این حادثه جریحه‌دار و اشک رهبر انقلاب جاری شد که با کمال تاسف اروپا نیز با سکوت و سخنانی این جنایت را تایید کرد و طبق معلوم از طرف مظلوم خواست خویشتنداری کند. 

وی افزود: اگر داعش در خاورمیانه شکل می‌گرفت برای همه دنیا خطرناک بود که سردار سلیمانی یک غده سرطانی را درمان کرد. 

مختاری با بیان اینکه منطق دنیای غرب، خشونت و فرهنگ مادی است تصریح کرد: باید نسل جدید این مطلب را بفهمد و گول حرف‌های پر رزق و برق غربی‌ها را نخورند. 

او گفت: اگر غرب نتواند غیر از فریب و تحریم به اهداف خود برسد، دست به قتل و خشونت می زند. 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مردم ایران بیش از ۷۰ سال مورد هجوم آمریکا هستند افزود: در ۴۰ سال اخیر به ویژه فتنه‌ها زیاد بود در صورتی که حق مردم ایران و سایر کشورهای خاورمیانه است که در مورد سرنوشت خود تصمیم‌گیری کنند. 

وی تصریح کرد: ایران در ۴۰ سال گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده و هرجا درگیری بود دفاع از خود یا به خواست کشورهای بی‌دفاع بوده که از ایران در برابر ظالمان کمک خواستند. 

حجت الاسلام مختاری گفت: گویاترین سند حقانیت قرآن و اهل بیت برای نوجوانان و جوانان و مردم فهیم و متدین، پرورش انسان‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی در دامن مجالس اهل بیت (ع) و قرآن است.

وی اظهار داشت: یک کارگر ساده از روستایی دورافتاده از مرکز کشور در سنین بیست و سه چهار سالگی براساس غیرت دینی برای دفاع از اسلام و کشور وارد عرصه جنگ می‌شود و در دامن اسلام آنچنان تربیت می‌شود که کفار از دست او به خشم آمدند. 

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه تربیت شهید سلیمانی قرآنی و علوی است بیان کرد: سردار سلیمانی محب خداوند، در برابر مؤمنان متواضع و خاکی بود ولی در برابر ترامپ از موضع قدرت سخن می‌گفت. 

وی افزود: در کشور ما گاهی جوهایی ایجاد می‌شود که انقلابیون را سرزنش می‌کنند و آنها را افراطی می‌نامند اما آن افراد باکی از این سرزنش‌ها ندارند. 

حجت الاسلام مختاری گفت: خدمتگزاری به مردم و استکبارستیزی، افراد مومن را از خدا غافل نمی‌کند و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد چنین انسان مومنی است. 

وی گفت: دشمن دلارهای زیادی هزینه می‌کند تا جوامع را از دین دور کند اما سردار سلیمانی همه این تلاش‌ها را عقیم می‌کند لذا دشمن به خشم می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.