محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های در دست اجرای شهرستان مرزی زیرکوه افزود: در روند اجرایی پروژه‌ها چند اکیپ به صورت همزمان کار کنند تا زودتر به نتیجه برسد.

وی گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌هایی که مشکل مالی ندارند، قابل قبول نیست و زمان باید مدیریت شود.

استاندار خراسان جنوبی که امروز به همراه معاونان اقتصادی و عمرانی خود و جمعی از مسوولان استان به زیرکوه رفت، از طرح گازرسانی و آبرسانی و پروژه مسکن محرومان روستای اردکول، استخر شنای حاجی‌آباد و ساختمان جدید فرمانداری زیرکوه بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در استان وجود دارد که از این آمار یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فرسوده است و عملیات تعویض لوله‌ها در اولویت قرار گرفته است.

مهدی صفوی‌نژاد افزود: تعویض شبکه‌های فرسوده را در دستور کار قرار دادیم و در بخش آهنگران که شامل ۱۳ روستا است تعویض شبکه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ثبات و پایداری در این شبکه فعال است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۲۴ مشترک در این ۱۳ روستا داریم که از ۲ چاه موجود آب یکی در مدار قرار گرفته و دومی در دست اقدام است که تا اردیبهشت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم با بیان اینکه تا دهه فجر جاری ۸۵ درصد جمعیت روستایی زیرکوه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند گفت: این آمار ابتدای سال جاری ۲۵ درصد بوده است.

سید محمود هاشمی افزود: در شهرستان زیرکوه سرعت گازرسانی بالا است و تا آینده نزدیک تعدادی از پروژه ها کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: روستای اردکول در هفته دولت امسال گازدار شد و از ۱۲۰ خانوار فقط ۲۰ خانوار به دلیل انجام عملیات ساختمانی گازرسانی نشده اند.

در ارتباط با طرح ساخت مسکن محرومان استان نیز ۴۷۵ واحد سهم شهرستان زیرکوه است که ۴۰۵ واحد سهم بنیاد مسکن و ۷۰ واحد سهم کمیته امداد است.

برای ساختمان فرمانداری زیرکوه با یک هزار و ۱۳۲ مترمربع مساحت نیز تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون هزینه شده و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

عملیات ساختمانی استخر شنای حاجی‌آباد هم از سال ۹۰ آغاز شد که با نبود مشکل اعتبار در حوزه ابنیه و تجهیزات نوسازی مدارس تا نیمه اول ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی امروز از طرح‌های عمرانی بخش زهان شهرستان زیرکوه بازدید و عصر امروز در نشست بررسی سند توسعه و محرومیت زدایی و بررسی مصوبات سفر قبلی به این شهرستان شرکت کرد.

شهرستان زیرکوه سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و با افغانستان مرز مشترک دارد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه دارای سه بخش مرکزی، شاسکوه و زهان است.

براساس آخرین اعلام استانداری خراسان جنوبی ۵۸۵ مصوبه با انجام ۱۴ سفر رسمی استاندار به شهرستان‌های این استان احصا شده که بخشی شامل پروژه‌های فیزیکی و برخی مربوط به گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مستقر است.

استاندار خراسان جنوبی فروردین امسال در قالب سفر شهرستانی به زیرکوه سفر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.