این مجتمع در زمینی به مساحت ۳۶ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال احداث و بعد از بهره‌برداری زمینه اشتغال ۲۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

همچنین امروز (دوشنبه) با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان خوسف یک واحد بوم‌گردی در روستای کوشه سفلی با هزینه کرد یک میلیارد ریال افتتاح شد.

ولی تیموری در آیین افتتاح این پروژه گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری است همچنین زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی، تاریخی و طبیعی در این استان کامل است.

وی افزود: نمی‌توان برای استان خراسان جنوبی لفظ محرومیت و استان کم برخوردار را به کار برد چراکه استانی برخوردار از ظرفیت‌های مختلف است اما جاذبه‌های گردشگری نیاز به معرفی دارد.

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌ها، تنوع اقلیمی، مهمان نوازی و تنوع خرده فرهنگ‌ها است اما رسانه‌ها باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه خراسان جنوبی در ۲ سال اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته است گفت: به عنوان متولی گردشگری کشور، برنامه و سیاست ما حمایت از این مسیرها و مقصدهای جدید گردشگری است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی ظرفیت اقامتی، پذیرایی، تفریحی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خوبی دارد که نیازمند معرفی است.

تیموری گفت: سرمایه‌گذارانی که دنبال جاذبه‌ها هستند، مشتریان آینده گردشگری خراسان جنوبی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد گردشگری یکی از حوزه‌های مغفول مانده در کشور است افزود: از بعد اقتصادی و فرهنگی گردشگری بهترین ابزار است که بتوانیم فرهنگ، هویت و ارزش‌های کشور را معرفی کنیم، همچنین این حوزه از بعد اشتغالزایی نیز حائز اهمیت است چرا که با ورود یک گردشگر ۱۱ شغل ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: اولویت اصلی کشور جاذبه‌های تاریخی نیست بلکه میهمان پذیری مردم بزرگترین جذابیت گردشگری ایران است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز (دوشنبه) از باغ و عمارت تاریخی شوکت آباد نیز بازدید و فاز دوم هتل کوهستان بیرجند را افتتاح کرد.

وی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را همراهی می‌کند که امروز برای انجام سفری ۲ روزه وارد خراسان جنوبی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.