محمدرضا حسنی مقدم روز شنبه در دیدار با فرماندار نهبندان افزود: در این طرح براساس دستورالعمل‌ها و برنامه‌های ابلاغی، نهبندان تا افق ۱۴۰۰ به عنوان شهرستان پاک از موادمخدر معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح اقدامات مختلف پاکسازی و مبارزه با موادمخدر در شهرستان نهبندان تهیه و به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برای ارسال به وزارت کشور ارسال شده است تا در این خصوص اعتبارات لازم از سوی وزارت کشور برای اجرای طرح اختصاص یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی همچنین از اجرای طرح یاریگران زندگی در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح اقداماتی در زمینه پیشگیری، درمان و صیانت از بهبود یافتگان براساس تفاهم‌نامه‌ منعقده با ۱۱ دستگاه اجرایی استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه‌ها وظایف و اقدامات هر کدام از دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ شده و اعتبارات خوبی نیز به وزارتخانه‌ها اختصاص یافته است که دستگاه‌های استانی باید نسبت به جذب آن اقدام کنند.

حسنی مقدم اظهار داشت: طرح یاریگران زندگی شاخص‌های خوبی دارد و سبب تجمع و هماهنگی کارهای جزیره‌ای و پراکنده دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر می‌شود.

وی گفت: در زمینه اجرای این طرح فرمانداری‌ها می‌توانند علاوه بر برنامه‌های ابلاغی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر متناسب با شرایط بومی شهرستان‌ها طرح‌های جدید را پیشنهاد یا جایگزین کنند.

وی مهمترین موضوع در طرح یاریگران زندگی را پیشگیری دانست و اضافه کرد: رسالت ستاد و دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای باشد که آماری به معتادان اضافه نشود و در این طرح برنامه‌های مختلف به صورت بومی در استان اجرا می‌شود.

حسنی مقدم با بیان اینکه اقدامات مبارزه و پیشگیری از موادمخدر در نهبندان رضایت بخش است گفت: اقدامات خوبی در این شهرستان در زمینه مبارزه با موادمخدر در حال انجام است و نهبندان به صورت ویژه دیده شده است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند یکی از چهار شهرستان مرزی این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.