جعفر شهامت روز چهارشنبه در آیین آغاز طرح زمستانی پلیس و نیروهای امدادی در خراسان جنوبی افزود: چند نقطه از این آبنماها اهمیت بیشتری دارد لذا پیش بینی می‌کنیم با این کار در زمان بروز سیل این محورها مسدود نباشد. 

وی از آمادگی ۲۸ راهدارخانه در طول جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۲۹۱ نفر نیروی راهدار، ۳۳ دستگاه ماشین سبک و ۳۰ دستگاه نمک پاش و برف روب، ۳۶ دستگاه گریدر و ۲۵ دستگاه لودر آماده اجرای طرح زمستانی در راه‌های استان هستند. 

وی گفت: بیش از ۱۰ هزار تن شن و ماسه نیز پیش بینی شده که در زمان نیاز استفاده شود و اداره کل راهداری برای ۱۱ هزار کیلومتر راه استان خدمات ارایه می‌کند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: با به کارگیری بیش از هفت هزار تن قیر بیش از ۱۴۰ هزار تن آسفالت در هشت ماه گذشته از سال برای اصلاح جاده‌ها انجام شد و امید است با تلاش و هماهنگی سالی کم خطر و ایمن داشته باشیم. 

وی بیان کرد: شهروندان نیز لازم است اطلاعیه‌های راهداری که از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع رسانی می‌شود را جدی بگیرند و با همراه داشتن تجهیزات زمستانی سفر ایمن با کمترین آسیب را سپری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از آمادگی ۲۷ پایگاه ثابت و سیار برای اجرای طرح زمستانی خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در شهرستان‌های طبس، قاینات، بشرویه و نهبندان آماده خدمات‌رسانی هستند. 

محمدرحیم شهریاری اظهار داشت: ۱۲‌۲ نفر در روز آماده خدمات‌رسانی در این پایگاه‌ها خواهند بود و ۶۸ خودروی امدادی برای اجرای طرح زمستانی به کار گرفته می‌شود. 

وی افزود: ۳۹۹ حادثه جاده‌ای در طرح زمستانی سال گذشته رخ داد که ۲ هزار و ۷۳۱ حادثه دیده از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.