مهین فرهادی‌زاد عصر یکشنبه در نشست روسای هیات‌های ورزشی استان خراسان جنوبی و مسوولان ورزش بانوان شهرستان‌ها در بیرجند افزود: باید در تمامی استان‌ها بانوان از ساعت‌های خوب و خوش سالن‌های ورزشی استفاده کنند تا مشکلی در رفت و آمد خودشان نداشته باشند.

وی تصریح کرد: ورزش بانوان نیازمند حمایت است و این حمایت باید در بخش‌های مختلف مالی صورت گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش ورزش همگانی، قهرمانی و ورزش اختصاصی بانوان اعتبارات ویژه‌ای داریم که در اعتبارات این نوبت شرایط خراسان جنوبی را ویژه‌تر خواهیم دید.

وی افزود: در شرایط موجود کشور، اجازه نداریم که عملیات اجرایی طرحی را بدون تصویب اعتبار آن آغاز کنیم.

فرهادی‌زاد بیان کرد: از تمامی رشته‌های ورزشی بانوان که فدراسیون آن وجود دارد با پوشش و ملاحظات فرهنگی حمایت می‌کنیم اما در کنار این موضوع از ملاحظات فرهنگی استان‌ها هم حمایت می‌کنیم و در این راستا مدیران کل با ملاحظات هر استان شرایط ویژه‌ای را برای فعالیت ورزشی ورزشکاران خانم فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه سیر تحول ورزش بانوان بعد از انقلاب اسلامی آغاز شده است گفت: فعالیت‌های حرفه‌ای ورزش بانوان با اعزام تیم تیراندازی کشورمان در سال ۱۹۹۰ آغاز شد که ۶ خانم ورزشکار به بازی‌های آسیایی پکن اعزام شدند.

معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش و جوانان افزود: در حال حاضر مشکلات اقتصادی خاصی را در کشور داریم اما اعتبارات خوبی در بخش ورزش قهرمانی است که براساس شاخص‌های مشخص به استان‌ها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانوان نقش موثری در ترویج ورزش همگانی در خانواده و جامعه دارند گفت: اعتباراتی ویژه برای بانوان وجود دارد که هشت طرح ملی برای آن تعریف شده و از ردیف اعتباری ۲۷ صدم ارزش افزوده نیز اعتبار خوبی به حساب استان‌ها واریز شده است.

فرهادی‌زاد اظهار داشت: چهار سهمیه بانوان و ۲ سهیمه آقایان در المپیک داریم و در دوره‌های قبل کسب سهمیه آسان بود ولی اکنون ورزشکاران باید جایگاه را حفظ کنند تا بتوانند وارد المپیک شوند. 

وی افزود: کمبود فشنگ مشکل اصلی فدراسیون تیراندازی است که پیگیر رفع این مشکل هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان امروز وارد خراسان جنوبی شد و ضمن شرکت در همایش ورزش صبحگاهی، از روستاهای مرزی و پروژه‌های ورزشی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.