پیمان حاجی‌رضایی روز شنبه در نشست شورای مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، موسسه‌های آموزش عالی و پارک‌های های علم و فناوری منطقه ۹ کشور در بیرجند افزود: اکنون ۴۰ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که ۳۸ شرکت ذیل پارک علم و فناوری است.

وی گفت: همچنین چهار مرکز رشد در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، قاینات و طبس به فناوران، متخصصان و صاحبان ایده در استان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون فعالیت‌های مشترکی بین پارک علم و فناوری استان با دانشگاه‌های بیرجند انجام شده است همچنین جزو استان‌های پیشگام در برگزاری رویدادهای کارآفرینی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۷ تعداد رویدادهای کارآفرینی خراسان جنوبی از استان تهران با آن عظمت دانشگاهی بیشتر بوده است که نشان می‌دهد سیر بسیار خوبی در این زمینه در پیش گرفته‌ایم در حالیکه با مشکلات عدیده‌ای در حوزه زیرساختی مواجه‌ایم.

حاجی‌رضایی گفت: پارسال بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.

وی افزود: هر شرکت دانش بنیان که بخواهد در نمایشگاه‌های داخلی یا خارجی شرکت کند ۷۰ درصد هزینه‌های آن از جمله اسکان،غرفه، ایاب و ذهاب و  سایر برعهده پارک علم و فناوری است.

سردبیر بخش علمی و فرهنگی شبکه خبر هم در این نشست که کارگاه ژورنالیسم تلفن همراه نیز در آن برگزار شد گفت: با ظهور و بروز تکنولوژی و رسانه‌های جدید رابطه روابط عمومی و رسانه‌ها تغییر کرده است به گونه‌ای که امروز روابط عمومی برخی دستگاه‌ها احساس می‌کند نیازی به رسانه ندارد.

حمیدرضا مدقق افزود: نقطه پیوند رسانه و روابط عمومی در مفهومی است که از آن با عنوان ژورنالیسم موبایلی سخن می‌گوییم.

وی بیان کرد: روابط عمومی زمانی پویا و کارآمد خواهد بود که هم تصویر و هم صدابرداری کرده و آن را به محتوای رسانه‌ای تبدیل کند.

سردبیر بخش علمی و فرهنگی شبکه خبر اظهار داشت: در واقع عصر دیجیتال عصر گزارشگران همه کاره است که همزمان به متن، صدا و تصویر مسلط باشند.

وی فعالیت‌های ژورنالیستی را شامل خبر، مقاله، گفت و گو، گزارش و آگهی دانست و گفت: تمامی این حوزه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند لذا کسانی که وارد حوزه ژورنالیسم می‌شوند باید توانایی نوشتن داشته باشند.

مدقق با تاکید بر اینکه اکنون دوره ترکیب و تلفیق همزمان صدا، تولید و متن است یادآور شد: دوره تولیدات «متن محور» گذشته است چون شبکه‌های اجتماعی قابلیت عکس و فیلم دارند و تولید بدون اینها مخاطب نخواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.