علی ناصری روز پنجشنبه در نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان بیرجند افزود: حوزه کار پدافند غیرعامل فقط به مدیر دستگاه‌ها مرتبط می‌شود و مدیران باید در ارتباط با وظیفه‌ای که دارند پاسخگو باشند.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که فرمودند «پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود امروزه اهمیت پدافند غیرعامل به طور طبیعی باید برای مسئولان شناخته شده باشد» افزود: سخنان رهبری در ارتباط با پدافند غیرعامل برای همه ما قابل اجرا است.

ناصری اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل دستگاه‌ها چالش‌ها و وسایل مورد نیاز در حوزه پدافند غیرعامل را هر چه سریعتر به شورا ارایه دهند تا کمبودها از طریق اعتبارات استانی و پیگیری‌های ملی مرتفع شود.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی برای ارایه دستاوردهای دستگاه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل به مردم است که دستگاه‌ها باید با حداکثر توان وارد عمل شوند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: حضور دستگاه‌ها در این نمایشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد و دستگاه‌ها پس از هفته پدافند غیرعامل گزارش تکمیلی اقدامات را به شورا اعلام کنند و حتما گزارش‌ها در قالب فایل word باشد تا عملکرد هفته پدافند غیرعامل استان تهیه شود.

وی گفت: شهرداری بیرجند هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و تصویب طرح جامع پدافند غیرعامل مرکز استان اقدام کند تا اقدامات با برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود.

ناصری اظهار داشت: برخی ساخت و سازهای حاشیه شهر بیرجند به مخازن نفت نزدیک می‌شود که باید جلوی ساخت و ساز در این محدوده با هر تدبیری گرفته شود، ایجاد کمربند سبز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وی یادآور شد: کمیته پایش فضای فیزیکی و عمومی شهرستان بیرجند با همکاری معاونت عمرانی تشکیل و نواقص موجود برطرف شود، نظام مهندسی اگر ساز و کارهایی در این زمینه دارد سیاستگذاری کند.

ناصری اضافه کرد: درهای ورودی مدارس، ادارات شهرستان و فضاهای مذهبی به هیچ وجه استاندارد نیست که باید مد نظر نظام مهندسی قرار گیرد تا سلامت و امنیت مردم با مشکل مواجه نشود.

وی در ادامه با تاکید بر زیرپوشش رفتن مناطق شهری و روستایی به اینترنت افزود: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به تحقق این موضع توجه بیشتری داشته باشد.

از هشت تا 14 آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.