حسین خدرویسی روز دوشنبه در حاشیه مراسم دیدار مردمی معاون اول رئیس جمهوری با مردم شهر دُرح سربیشه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با حضور جهانگیری و رئیس کمیته امداد، ۲ تفاهم نامه مشترک امضا شد که در این راستا ۲ ماموریت برای محرومیت‌زدایی در سطح استان خراسان جنوبی و روستاهای محروم کشور آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف خدماتی رفاهی و دیگر نیازمندی‌های مردم بخش درح ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امید است در قالب این تفاهم‌نامه خدمت قابل قبولی به مردم شریف این منطقه ارائه دهیم یادآور شد: بر اساس تفاهم انجام گرفته اجرای کامل تفاهم‌نامه استانی برای بخش درح پنج سال است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد  امام خمینی (ره) گفت: تفاهم‌نامه کشوری نیز بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و کمیته امداد امضا شد که روستاهای دارای ضریب محرومیت بالا مشمول آن می‌شوند.

خدرویسی اظهار داشت: مجموع اعتباری که در این تفاهم‌نامه بین امداد و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری دیده شده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است که سهم هر طرف تفاهم‌نامه ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.  

وی زمان تفاهم‌نامه را سه سال عنوان کرد و افزود: سه هزار روستای محروم کشور از مزایای این تفاهم‌نامه بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: عمده خدماتی که در قالب این تفاهم‌نامه به روستاهای محروم می‌رسد در بخش‌های مختلف نیازمندی‌های اساسی مردم، خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی، معیشت و اشتغال است.

وی تاکید کرد: هم مددجویان کمیته امداد و هم سایر افرادی که نیازمند تشخیص داده شوند در این چرخه مورد حمایت خواهند بود.

سه تفاهم‌نامه با محوریت محرومیت‌زدایی امروز همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری در شهر دُرح بین سه نهاد حاکمیتی و استانداری خراسان جنوبی امضا شد.

تفاهم نامه توسعه بخش دُرح بین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و  استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

همچنین تفاهم نامه دیگری به صورت کشوری در همایش ملی روز روستا و عشایر بین کمیته امداد و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری منعقد شد.  

معاون اول رئیس جمهوری به همراه چهار وزیر و مسئولان کشوری روز دوشنبه برای شرکت در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد خراسان جنوبی شد.

هشت تفاهم‌نامه در این همایش امضا شد که چهار تفاهم‌نامه متعلق به خراسان جنوبی است.

 ۲ هزار و ۴۸۰ طرح حوزه روستایی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور به بهره‌ برداری رسید.

افتتاح طرح آبرسانی به بیرجند از محمدشهر، آغاز عملیات اجرایی مدرسه شبانه روزی در سربیشه، بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری و رونمایی از تمبر یادبود روز روستا و عشایر از دیگر برنامه های سفر یک روزه جهانگیری به خراسان جنوبی بود.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.