سرهنگ پاسدار حمیدرضا برات‌زاده در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه بیرجند افزود: رزمندگان و ایثارگران درس مقاومت و عزت را از مکتب عاشورا آموختند و با کمترین امکانات در مقابل استکبار جهانی و همدستانش ایستادند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و در امتداد آن است و این دوران دفاع از ارزش‌ها، اسلام و قرآن بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: باید از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های جوانان این ملت را به نسل‌های بعد انقلاب منتقل کنیم و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باعث شده که ارزش‌های اسلامی در ایران و سایر کشورهای منطقه ماندگار و ترویج شود.

وی افزود: اگر امروز ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی حرفی برای گفتن دارد و یاری رسان تمامی ملت‌های مستضعف جهان است به خاطر هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: دفاع مقدس ما دفاع از اسلام و حاکمیتی بود که توسط امام راحل بعد از صدر اسلام در کشور حاکم شد و هدف دشمنان از راه‌اندازی جنگ، خاموش کردن شعله‌های انقلاب اسلامی بود.

سرهنگ برات‌زاده اظهار داشت: هدف دشمنان از راه‌اندازی جنگ، گرفتن خاک و سرزمین نبود بلکه از بین بردن اصل انقلاب، اسلام و دین بود.

وی گفت: دشمنان از حاکمیت اسلام در ایران ترس داشتند و رژیم بعث عراق را به عنوان غلام حلقه به گوش خود مامور کردند تا نقشه‌های آنان مبنی بر نابودی انقلاب اسلامی ایران را در قالب راه‌اندازی جنگ عملیاتی کند.

وی بیان کرد: دفاع هشت ساله مقدس درس‌هایی دارد که برای ادامه مسیر انقلاب مفید است و باید همیشه این درس‌ها را مرور کنیم و یکی از درس‌ها این است که هر چیز غیرممکن وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: با توکل به خداوند متعال و حضور وحدت بخش تمام ارگان‌های نظامی و راه‌اندازی بسیجی مردمی، یک غیرممکن عملیاتی شد و در نهایت پیروز میدان شدیم.

وی بیان کرد: امروز هم تمام ابرقدرت‌های جهان در مقابل ما هستند که با توکل بر خدا با اقتدار در مقابل آنان ایستادگی می‌کنیم و توطئه‌های آنان یکی پش از دیگری خنثی می‌شود.

وی گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که امنیت را نمی‌توان از خارج خرید و باید با تکیه بر داخل امنیت خود را تامین کنیم، امروز کشورهای عربی منطقه که امنیت را از خارج می‌خرند و به آنان تکیه می‌کنند در آخر  توسط تامین کننده امنیت خود تهدید می‌شوند.

برات‌زاده بیان کرد: از دفاع مقدس درس گرفته‌ایم که باید دشمن را در آن سوی مرزها رصد کنیم و امروز نیروهای مسلح کشورمان هرگونه تاکتیک دشمن در آن سوی مرزها را رصد می‌کنند.

وی گفت: رمز پیروزی ما در همه عرصه‌ها مقاومت است و تا زمانی که با روحیه جهادی در برابر دشمنان مقاومت کنیم، پیروز هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: مادامی که فرهنگ شهادت و جهاد بر ملت و نیروهای مسلح ما حاکم باشد، هیچ کشوری قدرت مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی بیان کرد: اگر امروز برخی با برگزاری یادواره شهدا و راهیان نور مخالف هستند، دلیلش این است که از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترس دارند.

وی گفت: روحیه شهادت‌طلبی ما برگرفته از فرهنگ عاشورا است و باید این فرهنگ در تمامی عرصه‌ها سرلوحه کار ما قرار گیرد و تقویت شود.

سرهنگ برات‌زاده با بیان اینکه در دفاع مقدس انسان محور بودیم و پیروزی خون بر شمشیر را مشق کردیم افزود: امروز هم علیرغم تجهیزات نظامی به روز و قوی، انسان محور و نیرو محور هستیم و تکیه ما بر نیروهای مخلص و الهی است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.