مجید پورعیسی عصر شنبه در نشست شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی افزود: با تکمیل اطلاعات این نقشه، به محض اینکه سرمایه‌گذار وارد استان شود تکلیف مشخص است و زمین یا سایر مجوزها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: توجه نکردن به این نقشه سبب هدررفت هزینه و زمان می‌شود لذا دستگاه‌های اجرایی و تخصصی باید در فرایند اجرای کار مساعدت لازم را داشته باشند.

یکی از دستورکارهای این نشست در ارتباط با اعتبارات موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده اداره کل ورزش جوانان و آموزش و پرورش استان در سال ۹۸ بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه با توزیع پهنه سرزمینی شهرستانی پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا مورد رای گیری قرار گرفت.

وی درباره راه آهن خراسان جنوبی گفت: در این زمینه شورای اقتصاد، زیرساخت و حوزه راه و شهرسازی عنایت ویژه‌ای داشته‌اند و ۳۲ کیلومتر محور به مناقصه گذاشته شده است.

پورعیسی ادامه داد: سه شرکت در این مناقصه حضور دارند که ارزیابی‌های اولیه انجام می‌شود و امید است یک ماه دیگر به سرانجام برسد.

فرماندار نهبندان هم گفت: این شهرستان در زمینه دارابودن پروژه‌های ورزشی بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی کمترین پروژه را دارد لذا باید سهم شهرستان از اعتبارات موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده، در اجرای پروژه‌های جدید دیده شود.

مجید بیکی افزود: این شهرستان عقب ماندگی‌های زیادی از نظر توسعه فضای ورزشی و آموزشی دارد به همین خاطر پروژه نیمه تمام بالای پیشرفت ۸۵ درصد نیز خیلی محدود دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وقتی گفته شده فقط طرح‌های نیمه تمام ورزشی اما شهرستان طرح نیمه تمام ندارد لذا باید اعتبار برای پروژه جدید اختصاص یابد نه اینکه سهمیه شهرستان حذف شود.

نظر افضلی با بیان این نکته که «دارندگی و برازندگی» افزود: این شهرستان به دلیل دارابودن محدویت‌ها و محرومیت‌ها شاهد جذب سرمایه‌گذار هم نیست اما نیاز به توجه بیشتر دارد.

استاندار خراسان جنوبی در این زمینه گفت: از مقام معظم رهبری تا مدیریت استان به خاطر محرومیت، وسعت و مرزی بودن شهرستان نهبندان برای توسعه آن تاکید داریم لذا نباید مدیران استان نسبت به این شهرستان کم توجهی کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از فرماندار نهبندان خواست پروژه‌های ورزشی که در شهرستان موجود است اما تامین اعتبار نشده را به سازمان ارسال کنند.

پورعیسی افزود: توزیع متناسب اعتبارات بین شهرستان‌ها، اختصاص ۱۰ درصد اعتبار به پروژه‌های جدید و تعیین تکلیف پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا از جمله وظایف سازمان در این حوزه در نظر گرفته شده است.

در این نشست در ارتباط با ایجاد مخزن آب، احداث دهکده گردشگری در بشرویه به مساحت ۱۰ هزار و ۵۴۱ مترمربع، احداث نیروگاه بادی در شهرستان سربیشه به مساحت سه هزار و ۱۶۴ مترمربع در مرتع درح سربیشه، احداث نیروگاه بادی در اراضی درح به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، احداث نیروگاه بادی با ظرفیت ۷۱۰ کیلووات در اراضی ملی درح،  احداث نیروگاه در شهرستان قاینات، احداث نیروگاه خورشیدی در خوسف با ظرفیت یک مگاوات در ۲ هکتار، اتصال ۲۸ هکتار اراضی اسدیه به شهر و احداث باغ پرندگان در بیرجند به مساحت ۲۰ هزار و ۶۵ متر از اراضی ملی به رای گذاشته شد که همه طرح‌ها با موافقت اکثریت همراه بود.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.