شاید هر کدام از افراد گاهی در شرایط دشواری اعم از گم شدن در کویر، دور ماندن از آبادی، گرمازدگی و یا سرمای جانفرسای زمستان قرار گیرند که تنها مشرف بودن بر راه و روش‌های زندگی در شرایط سخت می‌تواند ناجی آن‌ها باشد. بایدها و نبایدهای لازم در شرایط سخت زندگی مجاب می‌کند که آموزش‌های عملی و میدانی لازم به امدادگران هلال احمر ارائه شود.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، ماهیت خراسان جنوبی با وجود طبیعت خشک، قرار گرفتن در معرض بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان و کویر داغ بایدهایی را برای جمعیت این دیار تعریف می‌کند که انجام آن بر هر شهروند لازم و ضروری است.

شاید هر کدام از این شهروندان را در شرایط دشواری اعم از گم شدن در کویر، دور ماندن از آبادی، گرمازدگی و یا سرمای جانفرسای زمستان قرار دهد که تنها مشرف بودن بر راه و روش‌های زندگی در شرایط سخت می‌تواند ناجی آن‌ها باشد.

این امر نه تنها شامل حال شهروندان می‌شود بلکه آنچه در این بین اهمیتی دو چندان به خود می‌گیرد، توان و عملکرد نیروهای امدادی و درمانی در شرایط سخت است. بایدها و نبایدهای لازم در شرایط سخت زندگی مجاب می‌کند که آموزش‌های عملی و میدانی لازم به امدادگران ارائه شود.

جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در بازه‌های زمانی متعدد به میزبانی شهرستان‌های مختلف اقدام به برگزاری دوره زندگی در شرایط سخت می‌کند تا آمادگی‌های تخصصی، حرفه‌ای و جسمانی تیم‌های عملیاتی بهداشت و درمان اضطراری ارتقاء یابد.

مجیدرضا لطیفی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، گفت: شهرستان سرایان دومین دوره استانی زندگی در شرایط سخت را میزبان شده تا ۳۰ نفر از اعضاء تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری شهرستان‌های سرایان، طبس و بشرویه این دوره را فراگیرند.

وی برگزاری این گونه از دوره‌ها را بسیار مفید و حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: دوره زندگی در شرایط سخت باعث حفظ و ارتقاء آمادگی‌های تخصصی، حرفه‌ای و جسمانی تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری می‌شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، با اشاره به برگزاری دومین دوره زندگی در شرایط سخت در شهر سه قلعه شهرستان سرایان، بیان کرد: آشنایی با سامانه‌های بهداشت و درمان اضطراری، کلیات و تعاریف بقا، آشنایی با روانشناسی بقا، سرپناه اضطراری و کیت بقاء از جمله محورهای این دوره بوده است.

لطیفی، جهت یابی، کار با جی پی اس و تثبیت و حمل مصدوم را از دیگر سرفصل‌های این دوره برشمرد و یادآور شد: پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس تغذیه، ماما و تکنسین‌های دارویی از اعضای تیم‌های شرکت کننده در دوره هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.