احمد خامسان روز چهارشنبه  به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی افزود: رسانه امروز در همه عرصه‌ها تاثیرگذار است.

وی گفت: بخشی از تامین بودجه طرح توازن دانشگاه بیرجند را مرهون پوشش این موضوع در رسانه‌های استان می دانم و اگر پوشش رسانه ای نبود قطعا این موضوع برای استان به نتیجه نمی‌رسید.

وی یادآور شد: تنها ۷۷ درصد از بودجه مروبط به دانشگاه قرار است اختصاص یابد که اگر این مبلغ هم تخصیص یابد مطلوب است و به احتمال زیاد همه این اعتبار تخصیص پیدا نکند.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه تغذیه دانشجویی هزینه می شود و این اعتبار ۱۱ درصد بودجه دانشگاه است.

وی افزود: ۲۲ درصد از سهم دانشگاه به دلیل بحث تعدیل پرداخت نمی شود و ۶۶ درصد اعتبار دانشگاه هم که صرف پرداخت حقوق و مسائل جاری است.

خامسان گفت: تلاش کردیم کمترین میزان مشکل و بحران در دانشگاه باشد و حتی حقوق اساتید حق‌التدریس را در ترم جاری به طور کامل پرداخت کردیم و بعضی دانشگاه‌ها در این حوزه سه یا چهار ترم عقب ماندگی دارند.

وی بیان کرد: انتظارات تا حدودی در مورد غذای دانشجویی بالا رفته است و این که گفته شود صبحانه، نهار و شام از طریق یک منوی غذایی توسط دانشجو انتخاب شود، منطقی نیست.

استاد روانشناسی دانشگاه با اشاره به اینکه در خارج کشور تحصیل کرده است افزود: حتی چنین مواردی در دانشگاه های خارجی نیز وجود ندارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه سیستم پوپولیستی که خودمان در مملکت جلو بردیم موجب ایجاد بعضی از خواسته‌های غیرمنطقی شده و همیشه فکر می‌کنیم باید از شرایط ناراضی باشیم که این اشتباه است.

وی گفت: این که فردی تصور کند با گرفتن مدرک کارشناسی باید دولت برایش یک کار ثابت ایجاد کند تصوری اشتباه است و دانشجو باید به دنبال کسب مهارت باشد.

خامسان تخریب اعتماد عمومی در جامعه را یک زنگ خطر دانست و افزود: مسئولان وزارت علوم که سال قبل به بیرجند آمدند را برای صرف غذا به سلف دانشجویی بردم و بعضی از دانشجویان می‌گفتند مسئولان سلف سرویس از آمدن شما خبر داشتند و به همین دلیل شرایط سلف مطلوب بود و با وجود  اینکه به آنها گفتیم ما سرزده آمدیم اما قبول نکردند شاید به این دلیل که اعتماد در جامعه تخریب شده است.

وی افزود: برای بهبود اعتماد عمومی باید از خودمان شروع کنیم تا اعتماد از دست رفته را با همت زیاد التیام دهیم.

وی آموزش و دانشگاه را یکی از ظرفیت‌ها و نقاط قوت خراسان جنوبی برشمرد و گفت: اگر دانشگاه از بیرجند گرفته شود چیزی از این منطقه نمی ماند و برای تقویت دانشگاه باید همه دستگاه‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.