کارشناس مامایی در خراسان‌ جنوبی گفت: پژوهش‌های محققان نشان می‌دهد که زنان مثبت‌اندیش، کودکان باهوش‌تری به دنیا می‌آورند.

فرشته درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان ‌جنوبی اظهار کرد: پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد که زنان باردار که مثبت می‌اندیشند و تمایل بیشتری به تلاش برای کنترل شرایط خود نشان می‌دهند، ممکن است فرزندانی به دنیا بیاورند که از توانایی بالایی در فهم ریاضیات و علوم برخوردار باشند.

وی افزود: محققان دانشگاه بریستول در بریتانیا شخصیت ۱۶۰۰ زن باردار را مطالعه کرده‌اند تا بدانند که آیا مادران باردار احساس می‌کنند که زندگی خود را تحت کنترل دارند یا خیر.

این کارشناس مامایی بیان کرد: سپس، محققان توانمندی درک ریاضیات و علوم و مهارت‌های حل مسئله را در کودکان متولد دهه نود، در سنین هشت، یازده و ۱۳ سالگی مورد بررسی قرار داده‌اند.

درایتی تصریح کرد: محققان معتقدند احتمال موفقیت درسی کودکانی که مادران مثبت‌اندیش دارند، در آینده بیشتر است و آنان احتمالا مشکلات اجتماعی و شخصی کمتری در مدرسه خواهند داشت.

وی با تاکید بر حفظ مثبت‌اندیشی و شادی در زندگی، یادآور شد: همچنین احتمال دچار شدن این کودکان به اضافه وزن نیز کمتر از دیگر کودکان است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.