به گزارش ایرنا جواد یوسفی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری مانورهای تخصصی، ویزیت رایگان و چادر سلامت، همایش هم اندیشی با امدادگران و دیدار با سالمندان از مهمترین برنامه های هفته هلال احمر در این شهرستان است.
وی ادامه داد: این برنامه ها با حضور امدادگران، داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر شهرستان در سال گذشته گفت: پارسال 193 ماموریت در حوزه جاده و کوهستان توسط چهار پایگاه ثابت و سیار انجام شد که 189مصدوم به مراکز درمانی انتقال، 95 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و به 27 نفر اسکان موقت داده شده است.
یوسفی در خصوص فعالیت های معاونت داوطلبان این جمعیت هم اظهار داشت: اصل خدمت داوطلبانه حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانمندان است که پارسال با اجرای طرح فرشتگان رحمت در قالب تامین و حمایت از زندگی اقشار محروم، 115 سبد غذایی به نیازمندان شهرستان اهدا شد.
وی پرداخت 300 میلیون ریال کمک هزینه درمان به 150 بیمار صعب العلاج و خاص، اعزام کاروان سلامت به روستاهای محروم و ویزیت رایگان 400 نفر و اهدای 265 واحد خون را از دیگر اقدامات معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان ذکر کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر قاینات گفت: طرح همای رحمت با توزیع 110 سبد غذایی به ارزش 120میلیون ریال، توزیع یکهزارو 550 سبد غذایی به مادران شیرده به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال، جشن گلریزان و جمع آوری 61 میلیون ریال کمک خیران، ارمغان مهر و توزیع 200 بسته لوازم التحریر به ارزش 100 میلیون ریال با همکاری داوطلبان عضو این جمعیت انجام شده است.
یوسفی با اشاره به لزوم ارائه آموزش و آمادگی در برابر حوادث احتمالی افزود: برگزاری 20 دوره کمک های اولیه با حضور 387 نفر، 20 دوره آموزش پایه برای 387 نفر، 42 دوره آموزش همگانی با حضور هزار و 970 نفر و برگزاری پنج دوره تخصصی جستجو و نجات در جاده، اسکان اضطراری و کوهستان برای 130 امدادگر از عمده فعالیت های معاونت آموزش بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: احداث سوله چند منظوره و پایگاه امداد نجات منطقه نمونه گردشگری از پروژه های عمرانی هلال احمر است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
رئیس جمعیت هلال احمر قاینات با اشاره به حادثه خیز بودن این شهرستان و واقع شدن در مسیر جاده آسیایی گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود و لزوم دپوی اقلام دارویی خاص برای بیماران خاص چندین سال است که پیگیر اخذ مجوز داروخانه هلال احمر بودیم که متاسفانه علیرغم قول مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، در این زمینه موفقیتی حاصل نشد.
یوسفی افزود: نبود ست نجات در پایگاه امداد جاده ای حوض رباط و تیم واکنش سریع در شهرستان از دیگر درخواست های جمعیت هلال احمر قاینات است که علیرغم پیگیری تاکنون به سرانجام نرسیده است.
12 تا 19 اردیبهشت ماه بعنوان هفته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7218 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.