به گزارش ایرنا محمد حسین عربشاهی روز سه شنبه در بازدید مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی از کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی زیرکوه افزود: این کارخانه توسط شرکت تعاونی روستایی قدس زیرکوه از محل تسهیلات مشارکتی دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حال احداث است.
وی بیان کرد: برای احداث این کارخانه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده که یک میلیارد و 950 میلیون تومان تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید با کارمزد صفر درصد پرداخت شده و 550 میلیون تومان آورده اعضای این شرکت تعاونی است.
فرماندار زیرکوه گفت: شرکت تعاونی روستایی قدس یکهزار و 365 عضو دارد و 210 نفر از اعضا در زمینه احداث این کارخانه مشارکت دارند.
وی یکی از مشکلات این کارخانه را کمبود نقدینگی برای سرمایه در گردش ذکر کرد و گفت: تسهیلات متمم برای این کارخانه از سوی صندوق کارآفرینی امید اختصاص خواهد یافت.
عربشاهی اضافه کرد: این کارخانه با رفع نواقص دستگاه ها به زودی راه اندازی و افتتاح می شود.
وی گفت: شهرستان زیرکوه با داشتن آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز توانمندی های زیادی در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارد که با راه اندازی کارخانه فرآوری، کشاورزان و باغداران این منطقه از زحمات خود نتیجه مطلوب خواهند گرفت.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.