به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در دیدار با علی لاریجانی از آخرین وضعیت استان، ظرفیت ها و توانمندی ها گزارشی را ارایه کرد.
وی گزارشی از بارندگی های اخیر در استان و خسارت های وارده به زیرساخت های مربوطه را برای رئیس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد.
استاندار خراسان جنوبی همچنین از معادن و محصولات استراتژیک به عنوان ظرفیت های عظیم در استان یاد کرد و از طرفی ضمن معرفی بازارچه های مرزی به ارایه اوضاع تجارت با کشور افغانستان از مرزهای خراسان جنوبی پرداخت.
وی در این دیدار مشکلات استان از جمله خشکسالی، کمبود منابع آب، مشکلات آب شرب، تعطیلی بازارچه های مرزی در چند سال گذشته توسط کشور افغانستان، خام فروشی محصولات استراتژیک استان به دلیل عدم وجود صنایع فرآوری و بسته بندی و خام فروشی در حوزه معادن استان را در گزارش کاملی ارایه کرد و از لاریجانی خواست تا برای بررسی بیشتر این مشکلات به استان سفر کند.
برپایه این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با سفر به خراسان جنوبی بعد از ماه مبارک رمضان برای پیگیری مشکلات استان و کمک به توسعه خراسان جنوبی از طریق ظرفیت های مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد.
پیش از این با رایزنی هایی که استاندار در سفر به کشور افغانستان داشت، سفیر ایران در این کشور به خراسان جنوبی سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و ظرفیت های استان در بحث توسعه تجارت و صادرات قرار گرفت.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.