به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمد صادق معتمدیان در جلسه بررسی بارندگی های اخیر در استان که با حضور دستگاه های امدادی و خدماتی مربوط برگزار شد، ضمن تاکید بر جمع بندی گزارش آسیب ها و خسارات سیل در مناطق مختلف استان گفت: مسئولان ذیربط در اسرع وقت گزارش کامل و مستند از خسارات و آسیب هایی که سیل اخیر در مناطق مختلف استان بر جا گذاشت، به منظور ارائه به رئیس جمهور و سایر مراجع ذیربط آماده کنند.
وی بارش های اخیر در خراسان جنوبی که بالغ بر 100 میلیمتر بود را بی سابقه خواند و افزود: با تمهیدات و پیش بینی ها و انجام اقدامات پیشگیرانه ای که در استان انجام شد، خوشبختانه برغم حجم بالای بارش ها، تلفات جانی در استان نداشتیم که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی با تاکید بر آسیب شناسی و احصای نقاط ضعف دستگاه ها در سیل اخیر گفت: در راستای تدوین تجارب، دستگاه های ذیربط، ضمن تقویت نقاط قوت که بسیار بیشتر از نقاط ضعف بود، باید نقاط ضعف خود را احصا و برای برطرف شدن آن، تمهیدات و اقدامات لازم را برنامه ریزی کنند.
وی به اقدامات لازم در زمان بندی های قبل، حین و بعد از بحران اشاره کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه قبل از بحران توسط دستگاه های مختلف موجب کاهش قابل توجه خسارات مالی و جانی شد.
معتمدیان اظهار داشت: همراهی همه دستگاه های نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه های خدمت رسان حین بحران نیز برغم کمبود تجهیزات و ماشین آلات در حوزه های مختلف، موجب شد با هم افزایی و همدلی مسئولان، کارها به خوبی مدیریت شده و سناریوهای چیده شده به خوبی اجرایی شود.
وی با اشاره به برآورد خساراتی که سیل به ساختمان ها، پل ها، راه های ارتباطی و غیره وارد کرده است گفت: میزان خسارات وارده از حیث اعتباری باید سنجش و به مسئولان ذیربط در کشور در اسرع وقت اعلام شود.
استاندار خراسان جنوبی به لزوم اقدامات پس از بحران نیز اشاره کرد و افزود: برای کاهش تبعات و خسارات پس از بحران نیز باید برنامه ریزی و آینده نگری های لازم با پیش بینی های مورد نظر به انجام برسد.
وی با اشاره به تماس های تلفنی رئیس جمهوری و معاون اول وی به منظور بررسی و احصای آخرین وضعیت استان در خصوص مدیریت بارندگی های اخیر و اقدامات و تمهیدات لازم در این زمینه بیان کرد: آنچه در این بارش ها باید مورد توجه قرار گرفته و به خوبی منعکس شود مشارکت مناسب مردم بود، به گونه ای که مردم خودجوش پای کار بوده و با توجه به پیام ها و هشدارها، حضور به موقع و همکاری با مسئولان مربوطه، نقشی موثر در کاهش خسارات داشتند.
وی به نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در اطلاع رسانی مطلوب و به موقع به مردم استان اشاره کرد و گفت: مردم به خوبی به هشدارها و توصیه های مسئولان توجه کردند و این همراهی موجب شد با مدیریت درست بحران، بتوانیم از ثمرات و برکات بارش های اخیر در استان به خوبی استفاده کنیم.
در این جلسه هر یک از مدیران متولی به ارائه آخرین گزارش و اقدامات صورت گرفته پرداختند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.