حسن میرزایی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه رودخانه کاله چهل، جهرآباد و چنجه در شهرستان فردوس وجود دارد که از فردوس و اسلامیه می گذرند و به کجه و چاهنو و گستج و بیدسکان می رسد.
وی بیان کرد: در حال حاضر سیل در این رودخانه ها جریان دارد اما طغیان نکرده است.
فرماندار فردوس گفت: تنها نقطه ای که در حال حاضر جاده مسدود شده، محور فردوس به بیدسکان است و تا زمانی که بارندگی ادامه داشته باشد، بسته است.
وی افزود: در روستاهای عشایری کجه و چاهنو، طاهرآباد و ابراهیم آباد اگر بارش ادامه یابد، پیش بینی می شود با مشکل مواجه شویم به همین دلیل از روز قبل ماشین آلات سنگین مثل لودر و بولدوزر را در آنجا مستقر کردیم.
میرزایی اظهار داشت: هرچند روستاهای عشایری کجه و چاهنو، طاهرآباد و ابراهیم آباد مشکلی به لحاظ آبگرفتگی ندارند اما مشکل در جاده های این روستاهاست که ممکن است مسدود شوند.
وی گفت: قنات های قدیمی که ادامه قنات بلده فردوس است از زیرساختارهای شهری در بعضی نقاط و برخی نیز از حیاط 2 مدرسه ابتدایی شهید ناظری و شهری تقوایی عبور کرده که احتمال فرونشست زمین در این مدارس وجود دارد به همین دلیل این مدارس را امروز تعطیل کردیم.
فرماندار فردوس بیان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی از امروز ظهر بارندگی در فردوس شدت می یابد و 50 تا 100 میلیمتر احتمال بارندگی وجود دارد که همراه با رعد و برق و وزش باد است.
وی افزود: چند منطقه بوم گردی و گردشگری در شهرستان فردوس وجود دارد که دستور تعطیلی این مکان ها را تا اطلاع ثانوی داده ایم و از تولیت امامزادگان سلطان ابراهیم و سلطان محمد فردوس خواسته ایم برای اسکان در راه ماندگان، اسکان رایگان داده و افراد ادامه مسیر ندهند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.