علی اصغر آسمانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد و بهزیستی احداث شده است.
وی بیان کرد: از مجموع 64 واحد احداث شده در این روستاهای مرزی و محروم، 55 واحد با مشارکت کمیته امداد و 9 واحد با مشارکت بهزیستی ساخته شد که کمیته امداد برای احداث هر واحد حدود 20 میلیون تومان و بهزیستی برای احداث هر واحد 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرد.
آسمانی مقدم اظهار کرد: جمعیت این روستاهای محروم در مجموع 64 خانوار است و برای خانوارهای یک تا 2 نفر 20 مترمربع زیربنا و برای خانوارهای بیش از 2 نفر جمعیت 32 مترمربع زیربنا در نظر گرفته شد.
وی عنوان کرد: همچنین اجرای طرح هادی در این روستاها با اعتبار 500 میلیون تومان در حال انجام است که تاکنون عملیات جدول گذاری و خیابان کشی انجام شده و بعد از اجرای شبکه های برق رسانی و آبرسانی، آسفالت طرح های هادی را اجرا خواهیم کرد.
«جلاران، گل نی و ذکری» از محروم ترین روستاهای مرزی خراسان جنوبی است که به دلیل محرومیت زیاد و شیوع بیماری های پوستی در این روستاها در خردادماه سال گذشته استاندار سابق تیمی را برای بررسی وضعیت این مناطق به ریاست معاون عمرانی استاندار به این روستاها اعزام کرد و از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست با حرکت جهادی برای رفع غبار محرومیت از این روستاها تلاش کنند.
خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و درمیان یکی از شهرستان های مرزی این استان است.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.