به گزارش ایرنا مولوی سید احمد عبداللهی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی افزود: مبعث پیامبر رحمت (ص) نقطه عطفی در عزت، سعادت و سربلندی بشر و در حقیقت آغاز نجات انسانیت از فلاکت و بدبختی بود.
وی بیان کرد: ابعاد زندگی با برکت رسول اکرم (ص) بسیار فراوان است اما توجه به بعد اخلاق ایشان بسیار حائز اهمیت است
امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان اظهار داشت: بعثت پیامبر در حقیقت به همه ظلم ها و ستم ها و تمام اعمال زشتی که بر انسان روا داشته می شد پایان داد اما بعد اخلاقی زندگی ایشان بسیار مهم است چون ایشان هدف از بعثت را تکمیل اخلاق بیان کرده است.
وی با بیان اینکه بعد مکارم اخلاقی زندگی پیامبر بسیار مهم اما به فراموشی سپرده شده است اظهار داشت: امروز ریشه بسیاری از مشکلات جامعه و جهان اسلام به خاطر بی توجهی به مکارم اخلاقی پیامبر (ص) است.
مولوی عبداللهی تاکید کرد: امروز وظیفه همه مسلمانان شیعه و سنی این است که بعد اخلاقی پیامبر را در جامعه تبیین کنند.
وی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: اسلام همه مسلمانان را از تنبلی منع و بر کار و تلاش تاکید فراوان کرده است.
امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: دشمنان به عناوین مختلف سعی دارند اسلام را به چالش بکشند و امروز یکی از توطئه ها سوءقصد به علما و ترور شخصیت های بزرگ اسلام است.
وی افزود: امروز دشمن حربه اختلاف را به عنوان حربه برتر انتخاب کرده و از آن بسیار سود برده است اما ما باید هوشیار باشیم احساس مسئولیت کرده و دلسوز اسلام باشیم در غیر اینصورت برگزاری همایش ها و جلسات مفید نخواهد بود.
عبداللهی با بیان اینکه موضوع افراط گری بزرگترین ضربه را به مسلمانان زده است اظهار داشت: افراط گری از ضرباتی است که امروز بر پیکر اسلام وارد شده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی تاکید کرد: همانطور که 40 سالگی انقلاب را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و دشمنان شرمنده و روسیاه شدند امروز لازم است فرمایشات مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود قرار داده و گام دوم انقلاب را به نتیجه برسانیم.
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه تصریح کرد: خدماتی که در 40 سال گذشته با توجه به تحریم ها و سایر مشکلات انجام شده قابل تقدیر است، نمی گوییم مشکلات رفع شده اما بخش زیادی از آن حل شده است.
وی گفت: گازرسانی به روستاهای مرزی و گسترش مدارس دینی در خراسان جنوبی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و از این بابت باید قدردان نظام باشیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.