به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی با حضور محمدباقر نوبخت که در کارخانه کویر تایر بیرجند برگزار شد افزود: از سه ماه پیش که با رئیس سازمان برنامه و بودجه نشست داشتیم و با پیگیری های نمایندگان مردم استان در مجلس دستوراتی در حوزه های زیرساختی، اشتغال و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته صادر شد.
وی گفت: در این مدت از مسئولان و مدیران ارشد سازمان در استان حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل مردم قرار گرفتند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین جلسات متعددی توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار و مشکلات و کاستی های استان جمع بندی شد که امروز و فردا با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیری و بررسی می شود.
وی گفت: در این سفر تصمیمات بسیار مناسبی برای توسعه استان اخذ خواهد شد که روند توسعه استان را شتاب خواهد بخشید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه به دعوت استاندار خراسان جنوبی و به همراه معاونان و مدیران ارشد این سازمان شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
نوبخت در سفر دو روزه به استان، ضمن بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته، دیدار با فعالان حوزه اقتصادی و بررسی مسائل و مشکلات، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور پیدا می کند.
خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و 14 سال از استان شدن آن می گذرد.
این استان مرزی با 150 هزار کیلومتر مربع وسعت به عنوان سومین استان پهناور کشور به شمار می رود و 331 کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.
خراسان جنوبی نزدیک دو دهه متوالی خشکسالی و کم آبی را پشت سر گذاشته و محصولات کشاورزی آن از جمله زرشک، عناب و زعفران دارای شهرت است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.