به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمد صادق معتمدیان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه اختلاف قیمت گوشت قرمز در داخل و خارج از کشور یکی از مهمترین دلایل قاچاق گوشت به خارج از کشور و استان است، افزود: دستگاه های ذیربط از جمله دامپزشکی باید با برنامه های مناسب، جلوی خروج محموله های بدون مجوز از استان را بگیرند تا بتوان به یک ثبات قیمت در گوشت در استان دست یافت.
وی ضمن تاکید به ارزیابی دستگاه های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: دبیرخانه باید نسبت به تهیه گزارش عملکرد دستگاه های عضو این کمیسیون اقدام و دستگاه های ذیربط را ارزیابی کرده و آن را در ابتدای سال 98 ارائه نماید.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی کنترل انبارهای کالا در استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید اشراف و کنترل لازم در خصوص انبارهای خصوصی و دولتی داشته باشند و سامانه های مربوطه را با جدیت دنبال کنند تا اطلاعات مورد نظر در آنها بارگذاری شود.
وی اظهار داشت: کشفیات دام زنده از سوی نیروی انتظامی باید از سوی سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف و ساماندهی شود.
معتمدیان با بیان اینکه بخش اعظمی از مباحث مرتبط با قاچاق کالا و موضوعات مرتبط با بازار روانی است، گفت: صدا و سیمای استان باید بسته عملیات روانی مرتبط با این مهم را تدوین و در بازه زمانی مشخص اجرایی نماید تا بتوان عملیات روانی موجود را کنترل و مدیریت کرد.
وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه نگران تامین کالای اساسی خود نباشند افزود: با توجه به افزایش سهمیه ای که برای استان اخذ شده به زودی اقلام مورد نیاز وارد استان خواهد شد؛ از این رو مردم در تامین کالای اساسی مورد نیاز خود هیچگونه نگرانی نداشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی خروج کالای اساسی یارانه دار از استان را از دیگر مباحث مهم استان دانست و تصریح کرد: متولیان امر باید با شناسایی و برخورد با متخلفین در این زمینه، جلوی خروج کالای اساسی یارانه دار از استان را بگیرند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.