به گزارش ایرنا مهدی جعفری روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در این مدت 16 کیلومتر باند دوم محور اسدیه، حدود 4.5 جاده بیرجند - قاین، 12 کیلومتر جاده نهبندان، 3.5 جاده خوسف بازگشایی می شود همچنین 6.5 کیلومتر از جاده طبس - یزد هفته گذشته زیر بار ترافیک رفت.
وی طول راه های آسفالت استان را 11 هزار و 354 کیلومتر اعلام کرد و گفت: همچنین طول راه های شریانی استان 2 هزار و 566 کیلومتر، راه های فرعی چهار هزار و 140 کیلومتر و راه های روستایی 11 هزار و 373 کیلومتر است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سال گذشته تعداد 12 نفر از هموطنان ما در حوادث جاده ای استان فوت کردند که هشت نفر بر اثر واژگونی بوده است.
سرهنگ علیرضا رضایی خواستار متوقف شدن عملیات عمرانی از 15 اسفندماه در مسیرهای پرتردد استان شد و افزود: محورهای پرتردد استان بر اساس تعداد تصادفات در سال‌ های گذشته شناسایی و پاسگاه ‌ها نیز هدف‌ گذاری شده اند.
وی با بیان اینکه حداکثر استفاده را از سامانه سپهتن برای کنترل اتوبوس‌ ها خواهیم داشت اظهار داشت: اتوبوس ‌ها که دارای نواقص ایمنی باشد متوقف خواهند شد تا از بسیاری حوادث جاده ای جلوگیری شود.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: برای تمامی مسافرانی که در مسیرها دچار حادثه شوند در لحظه کروکی ترسیم خواهد شد تا بعدا دچار مشکل نشوند.
وی تاکید کرد: در تعطیلات نوروز باید حداکثر استفاده از ظرفیت جایگاه های سوخت بنزین و CNG را داشته باشیم تا شاهد صف ‌های طولانی و خسته شدن رانندگان نباشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: نوروز امسال 14 پایگاه اسکان، 175 آموزشگاه و یکهزار و 181 کلاس درس با 412 نفر عوامل اجرایی در نوروز فعال خواهند بود.
محمدعلی واقعی افزود: ثبت ‌نام اینترنتی برای اسکان مسافران نوروزی از سوم تا 23 اسفندماه و ثبت نام محل اسکان از 28 اسفند تا 12 فروردین خواهد بود.
وی بیان کرد: سال گذشته 9 هزار و 358 نفر غیرفرهنگی در مدارس استان اسکان داده شدند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.