به گزارش ایرنا علیرضا رضایی شامگاه پنجشنبه در مجمع سالیانه هیات کشتی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در ورزش کشتی، مربی خودش باید با کشتی گیر کار کند و یکی از دلایلی که برای مربیگری کشتی شرط سنی گذاشته اند همین است.
وی اظهار داشت: این استان انسان های با فرهنگ و فرهیخته دارد و این شرایط در کمتر استانی دیده می شود.
نایب رئیس فدراسیون کشتی بیان کرد: این فدراسیون برای ارتقای مربیگری و تعداد مربیان، آماده همکاری با هیات کشتی استان است.
وی گفت: بخش دانشگاه، نیروهای مسلح و آموزش و پرورش سه بخش مهم در کشتی کشور هستند و آموزش و پررورش به عنوان اصلی ترین کانون ایجاد انگیزه و آموزش همه ورزش ها است.
وی تصریح کرد: در پادگان بیرجند از گذشته ها پهلوانانی مثل سوخته سرایی، خدر، مردانی و کاظم غلامی از این پادگان کشتی را شروع کردند و این ظرفیت در خراسان جنوبی وجود دارد.
رضایی افزود: خراسان جنوبی دانشگاه های خوبی دارد و با توجه به این سطح علمی و همکاری بین این مجموعه با آموزش و پرورش و نیروهای مسلح زمینه رشد ورزش استان به ویژه کشتی را فراهم می کند.
وی گفت: همدلی و همزبانی حاکم در هیات کشتی خراسان جنوبی بسیار خوب است و امیدواریم روزی این استان از پنج تیم برتر کشور در رشته کشتی باشد.

** هیات کشتی خراسان جنوبی با برنامه است
دبیر فدراسیون کشتی هم گفت: هیات کشتی خراسان جنوبی یکی از هیات های با برنامه کشتی کشور است چون رئیس این هیات در استان فردی با برنامه است.
رضا لایق اظهار داشت: کشتی از گذشته در خراسان بزرگ جایگاه خوبی داشته و در خراسان جنوبی هم امروز اتفاقات خوبی در ورزش کشتی رخ داده و برنامه ریزی های خوبی انجام شده که در آینده برای کشتی کشور مثمرثمر است.
وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی فرهنگ جبهه و جهاد در خانواده ها ایجاد می شد و خانواده های افتخار می کردند که فرزندشان به جبهه می رود و این فرهنگ سازی در کشتی هم باید انجام شود و نگاه خود را باید اصلاح کنیم.
دبیر فدراسیون کشتی اظهار داشت: سال 1398 سال قبل از المپیک است که در کشتی چند مسابقه مهم مثل مسابقه آسیایی و جهانی در رده ها مختلف را داریم و مسابقات جهانی آستانه قزاقزستان در بخش بزرگسالان برای ما بسیار مهم است چون سهیمه المپیک را از آنجا می توانیم به دست آوریم.
7559 * 6054 * 3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.