به گزارش ایرنا علی اصغر موسوی کیا روز سه شنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی افزود: نباید طوری شرایط را فراهم کنیم که افراد سالم هم به این نتیجه برسند، اگر معتاد شده و بهبود یابند بهتر از تسهیلات و شرایط کار می توانند استفاده کنند.
وی گفت: امسال 400 میلیون تومان برای توانمندسازی و آموزش سازمان های مردم نهاد اعتبار اختصاص یافته که از این میزان تاکنون حدود 200 میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: حدود 80 میلیون تومان در شهرستان نهبندان برای درمان کودکان معتاد و 70 میلیون تومان برای توانمندسازی بهبودیافتگان اختصاص داده ایم.
وی با تاکید بر الگوگیری از نمونه موفق کارآفرینی در اشتغال معتادان بهبودیافته گفت: درخواست ایجاد شعبه توسط کارآفرینان موفق همچون دکتر نبی برای خراسان جنوبی یا در نظر گرفتن سهمیه برای معتادان بهبودیافته در واحدهای تولیدی با معرفی ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله این راهکارها می تواند باشد.
موسوی کیا یادآورشد: معمولا 80 درصد معتادانی که ترک می کنند دوباره گرفتار می شوند و این سیکل معیوب همچنان ادامه پیدا می کند اما نباید یک بخش طوری دیده شود که شاهد رشد بادکنکی آن در جامعه باشیم.
وی گفت: در راستای حفظ هویت سازمان های مردم نهاد، هر دستگاه اجرایی را موظف کردیم تا نماینده‌ای از سمن ها داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز گفت: برای موفق بودن برنامه های اشتغال افراد بهبود یافته می توان بسته های تشویقی برای بنگاه های اقتصادی در نظر گرفت.
رضا سلم آبادی افزود: در این روش می توان تسهیلات را به بنگاه اقتصادی ارایه داد و با معرفی افراد آموزش دیده از این بنگاه ها تعهد اشتغال گرفت.
وی با اشاره به برنامه های کمیته امداد در راستای حمایت از افراد بهبودیافته بیان کرد: 40 نفر از ابتدای امسال به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند که گزارش این سفر سه روزه بسیار امیدوارکننده بود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: این افراد سنین 13،18،20 و 50 سال را شامل می شدند که در زمینه ورود آنها به شغل نیز به عنوان یک برنامه انگیزشی موثر بود.
وی افزود: کمیته امداد برای اشتغال افراد بهبودیافته تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند اما بیشتر متقاضیان برای ضمانت با مشکل مواجه می شوند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.