به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) اظهار داشت: اگر انسان صدق را از دست بدهد دیگر حرفی برای گفتن ندارد و لذاست که باید حواسمان جمع باشد.
وی گفت: فرزندان حضرت ام البنین (س) و سمبل همه آنها حضرت ابوالفضل العباس (ع)، دارای یک شاخصه اصلی هستند که در نظر همه انسان های تابع دین می درخشد و آن صدق است.
وی با بیان اینکه صدق به معنی راستی است و با واقع مطابقت دارد افزود: این مطابقت دارای بخش درونی و بیرونی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سخن صدق انسان زمانی ارزش دارد که با آنچه در دل می گذرد مطابقت داشته باشد گفت: آنچه در دل می گذرد نیز زمانی می تواند صدق باشد که مطابق با برهان عقلی بوده و برهان عقلی نیز وقتی می تواند صدق باشد که با واقعیت هستی وفق پیدا کند و این مکتب حق گراست.
وی با بیان اینکه صدق برای انسان یک ارزش است افزود: در اغلب مواقع کلمه صدق در مقابل کذب، نفاق و خیانت به کار گرفته می شود و همچنان که صداقت و صدق یک ارزش انسانی است، خیانت نیز یک ضد ارزش انسانی به حساب می آید.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر انسان، انسان باشد صداقت و خیانت را به عنوان خیر و شر احساس می کند، لذا مشاهده می کنیم در برخی از کشورهایی که دین هم ندارند خائن را بدون تعارف پای چوبه دار می برند.
وی گفت: انسان در غفلت به سر می برد و بی توجه است لذا در رابطه با خیانت باید گفت بیش از آن که نسبت به دیگران باشد به خود خیانت می کند.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هر عملی بازتابی دارد و به همین دلیل کارها به یکدیگر ارتباط داشته و اگر انجام نشود عکس العمل هایی را در پی دارد گفت: درست عمل نکردن باعث می شود تا دیگران بگویند اسلام حرفی برای گفتن ندارد و لذا بزرگترین حربه به دست دشمنان داده می شود تا علیه اسلام کار کنند.
وی مطرح کرد: هر مسلمان دین را به جهان معرفی می کند لذا اگر اقدامات ناشایست مرتکب شود، ارزش های دین را زیر سئوال می برد و این خیانت محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بزرگترین خیانت، خیانت به جامعه، سیستم اسلامی و نظام اسلامی است، زیرا به یک شخص خلاصه نمی شود و نسل آینده را نیز در بر می گیرد.
وی تصریح کرد: اگر در رده های مختلف نسبت به اسلام صداقت می داشتیم شاید در یک دهه، دنیای تشنه شرق و غرب که حرفی برای گفتن ندارند، برای پذیرش اسلام در صف نوبت می ایستادند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه کسانی پیدا می شوند که به جامعه خیانت کرده و مشکلات مردم را هر روز به جایی حواله می کنند و با این کار خود اعتماد جامعه را از بین می برند که این بدترین خیانت است.
وی اضافه کرد: وقتی ما بد شویم مردم به خاطر ما بد می شوند، اما باید بدانیم که مردم ما بهترین و باصداقت ترین مردم هستند و با اینکه مشکلات را مشاهده می کنند همچنان به راه خود ادامه می دهند.
وی گفت: اکثر جمعیت ایران اسلامی که از ایمان برخوردار هستند با همه این فراز و نشیب ها، 40 سال است که زیر برف و باران در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنند تا بگویند پشتیبان ولایت فقیه هستیم و آنچنان شکوهی را می سازند که انسان خجالت می کشد و این بسیار عظمت دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی از داخل و خارج، منافقانی، یک خیانت بزرگ را نسبت به نیروهای امنیتی و سپاه انجام دادند، مشاهده کردید که مردم اصفهان در واقع یک 22 بهمن دیگری در پای وداع با جنازه های شهدا خلق کردند.
وی اظهار داشت: برای بنده موجب شرمندگی است که چرا مشکلات مردم به این خوبی را به یکدیگر حواله می کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در جبهه اهل صدق باشید و به دنبال نفاق و دروغ نروید، زیرا در زمان مرگ هیچ کسی به فریاد انسان توجه نمی کند، توبه نیز زمانی دارد و اگر از زمانش گذشت دیگر فایده ای ندارد.
وی بیان کرد: امید است در حل مشکلات مردم بکوشید تا استان خراسان جنوبی برای دیگر استان ها اسوه و پیشرو باشد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.