به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: ملت ایران با تکیه بر فرهنگ ذلت ناپذیری در برابر استکبار جهانی و به خصوص آمریکا ایستاده اند.
وی ادامه داد: غربیان ذلت ملت ایران را می خواهند اما چون انقلاب ما بر مبنای اعتقادی و الهی شکل گرفته هرگز خواسته آنان محقق نخواهد شد.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: 22 بهمن سال 1357 از معجزات الهی بود و آینده انقلاب ما نیز به تعبیر امام راحل معجزه خواهد بود تا به دست صاحب اصلی خود امام عصر(عج) برسد.
وی با انتقاد براینکه برخی اوقات منافع جناح های سیاسی بر منافع مردم و انقلاب می چربد، اضافه کرد: باید جناح های سیاسی مختلف کشور در مبارزه با فساد اقتصادی با یکدیگر به اتحاد برسند.
عبادی عنوان کرد: خطر مفاسد اقتصادی در کشور از خطر آمریکا کمتر نیست، روند برخورد قوه قضاییه با مفاسد اقتصادی تکاملی و خوب بوده ولی باید قاطع تر از گذشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید در مورد مفاسد اقتصادی قاطع تر عمل شود، بیان کرد: قوه قضاییه در این چند مدت در برخورد با جرایم مختلف پیشرفت های خوبی داشته است اما تا ایده آل فاصله دارد.
وی اظهار داشت: در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی آنگونه که مدنظر رهبر انقلاب اسلامی است، برخورد نمی شود چرا که برخورد این نوع مجرمان که قوه قضاییه به دنبال است میلیاردها تومان پول را از حلقوم آنان بیرون بکشد، هزینه های مختلف دارد.
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان خبرهای محرمانه ای از فاسد اقتصادی به دست ما رسید که با پیگیری های صورت گرفته و برخورد قاطع، امروز مفسدان اقتصادی مرتبط با این صندوق پشت میله های زندان هستند.
عبادی افزود: غربی ها به دنبال ذلت مردم ایران هستند و می خواهند که مردم همانند دوران ستمشاهی نوکری آنان را بکنند، استکبار جهانی از رشد همه جانبه ایران اسلامی نگران است و با طراحی توطئه های مختلف می خواهند جلوی پیشرفت ما را بگیرند.
وی با بیان اینکه در چهل سال گذشته رشد علمی کشور 11 برابر افزایش یافته است، عنوان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها 158 هزار دانشجو در کشور تحصیل می کرد ولی امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی این رقم به بیش از چهار میلیون رسیده است.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 70 درصد مردم ایران از موضوع بی سوادی رنج می بردند و 40 درصد دانش آموزان به مدرسه نمی رفتند که امروز به برکت انقلاب بیش از 90 درصد مردم ایران باسواد هستند و کلاس های درس در تمام نقاط مرزی برای حداقل دانش آموزان برگزار می شود.
وی افزود: همچنین به برکت نظام اسلامی راه های اصلی، فرعی و روستایی کشور در طول چهل ساله انقلاب 38 برابر افزایش یافته است.
عبادی یادآور شد: علیرغم تحریم های مختلف، فشارهای اقتصادی و کاهش میزان فروش نفت طرح های عمرانی خوبی در دهه فجر امسال در خراسان جنوبی افتتاح شد.
وی گفت: خشکسالی و کم آبی از مهمترین مشکلات این استان بوده که حدود دو دهه است مردم استان با آن دست و پنجه نرم می کنند.
وی اظهار داشت: در این شرایط خشکسالی نگهداشت آب و خاک بسیار مهم است، با پیگیری های صورت گرفته از طریق رئیس مجلس شورای اسلامی و مساعدت رهبری امسال 400 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبرسانی اختصاص یافت.
خطیب جمعه بیرجند افزود: با اختصاص این اعتبار و با تلاش اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی تحول بزرگی در زمینه احداث طرح های آبخیزداری ایجاد شد و بیش از 99 ساز خاکی و بتنی در استان احداث شد.
عبادی عنوان کرد: احداث این طرح های آبخیزداری نقش موثری در افزایش آب قنوات پایین دست در بارندگی های سال زراعی جاری داشته است و بیش از 109 منبع آبی استان از احداث طرح های آبخیزداری استان متاثر خواهند شد.
وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان جزو اولویت ها است گفت: در این بودجه رقم خوبی برای روستاهای این استان پیش بینی شده تا روند گازرسانی با سرعت ادامه خواهد یافت.
عبادی ادامه داد: در طول چهل سال انقلاب اسلامی اقدامات خوبی برای پیشرفت کشور در عرصه های مختلف انجام شد ولی در رژیم ستمشاهی اعتبارات را شاه می بلعید و چیزی نصیب مردم نمی شد.
وی افزود: میثاق همافران نیروی هوایی ارتش در روز 19 بهمن 57 با امام خمینی(ره) اقدام خوبی بود که روند انقلاب را متحول کرد و نیز خاطره فراموش نشدنی در تاریخ است.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.