به گزارش ایرنا محمود رضا پیروی روز چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از بالگرد و سه خودروی نجات هلال احمر خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیرجند افزود: در صورت بروز حوادث بزرگ می توان از استان های معین استفاده کرد.
وی با بیان اینکه حوادث در چهار نوع شامل منطقه ای، استانی، ملی و بین المللی تعریف می شود، یادآور شد: اگر حادثه ای مانند زلزله طبس و بم ملی باشد، از سایر استان ها برای امدادرسانی بهتر کمک گرفته می شود.
وی از رونمایی سه خوردو امداد و نجات ویژه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این خودروها از تجهیزات روز دنیا برخوردار است 4.5 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
پیروی با تاکید بر ساخت آشیانه برای بالگرد در بیرجند تصریح کرد: آشیانه بالگرد یکی از ضروریت ها در استان های دارای بالگرد هوایی است که باید به زودی در بیرجند تاسیس شود‌.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حفاظت از بالگردهای امداد هوایی از اولویت ما است، گفت: هنوز برای ساخت آشیانه بالگرد در بیرجند اعتباری پیش بینی نشده اما قطعا کمک هایی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: با توجه به پهناوری خراسان جنوبی بیشترین کمک ها را به این استان داشته ایم اما نهادینه کردن آموزش های پیشگیری از بروز حوادث از ملزوماتی است که باید قبل از وقوع حادثه به آن توجه شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هزینه هایی که برای درمان می پردازیم مانند پیشگیری تاثیر گذار نیست، افزود: کشورهای موفق روی پیشگیری کار کردند و ما هم باید در این زمینه گام برداریم.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.