به گزارش ایرنا عیسی جعفری گیو روز یکشنبه در دیدار مدیران ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برای مقاومت در جنگ اقتصادی باید سیاست های اقتصاد مقاومتی رعایت شود و یکی از نیازهای اصلی کشور در شرایط فعلی وحدت و همدلی است.
وی افزود: در شرایط فعلی که معاندان نظام اعلام کردند انقلاب ایران 40 سالگی خود را نخواهداگر مبارزه با قاچاق کالا تشدید و شفافیت ایجاد شود حتما بر مشکلات غلبه خواهیم کرد. دید باید تلاش کنیم که شعار افتخار به گذشته و امید به آینده را عملی کرده و جشن 40 سالگی انقلاب را باشکوه برگزار کنیم تا دشمن از مکر و حیله خود ناامید شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: دشمن باید بفهمد علیرغم همه توطئه ها رابطه مردم و رهبری عمیق تر شده است و مدیران هم باید با بازگویی و مقایسه وضع قبل و زمان حال انقلاب نسل های جوان را از خدمات نظام مطلع کنند.
وی یادآور شد: اوایل دهه 50 بیش از 5.5 میلیون بشکه نفت در روز از کشور صادر می شد که درآمد ارزی زیادی داشت اما به جای آنکه صرف زیرساخت ها شود برای امور نظامی گری در منطقه و دفاع از منافع آمریکا و اسرائیل هزینه می شد.
جعفری گیو گفت: آن زمان جمعیت کشور کمتر از 35 میلیون نفر بود اما سرمایه ملی هیچ سودی برای زیرساخت ها نداشت.
وی با اشاره به جاده های نامناسب پیش از انقلاب افزود: در همین بیرجند برای سفر به مشهد باید از جاده ای عبور می کردیم که حتی یک پل نداشت و گاهی به خاطر بارندگی مجبور بودیم یک روز در راه بمانیم.
وی بیان کرد: جاده بیرجند به زاهدان نیز آن زمان یک جاده شوسه پر از موج بود که وقتی خودرویی از آن عبور می کرد با خاک همرنگ می شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: بعد از انقلاب با توطئه های آمریکا فروش نفت ایران به یک سوم و گاهی یک پنجم هم کاهش یافت ولی خدمات زیربنایی زیادی انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه باید مطالبه گر باشیم ادامه داد: مقایسه زیرساخت ها قبل و بعد از انقلاب نشان می دهد چقدر نحوه خدمات رسانی متفاوت بوده و یکی از نمونه های آن تحول راه های اصلی و روستایی استان است.
جعفری گیو با اشاره به تاثیری که جنگ تحمیلی بر کشور داشته است گفت: با وجود اینکه هشت سال جنگ به ما تحمل شد و سال ها به بهانه های مختلف تحریم بودیم اما کارهای زیربنایی زیادی در نظام انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه شعار محوری نظام مردم سالاری است ادامه داد: باید تمام مشکلات مردم با وحدت رسیدگی و حل شود.
وی گفت: خط قرمز باید مردم باشد و کارکنان با همکاری به خوبی پاسخ مردم را بدهند که اگر غیر این باشد با آنها برخورد شود.
به گزارش ایرنا، مدیران اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، امور مالیاتی، گمرکات، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان، اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی، بیمه و بورس خراسان جنوبی به عنوان ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.