محمدرضا چهکندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی خوشاب برای آبرسانی پایدار به این تعداد روستای مرزی با جمعیت 831 خانوار در سال 1394 آغاز شد.
وی بیان کرد: تاکنون در زمینه احداث مجتمع خوشاب پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و برای آبرسانی پایدار به این 18 روستای مرزی به 18 میلیارد تومان نیاز داریم.
مدیر آب و فاضلاب روستایی سربیشه گفت: تاکنون در این پروژه 23 کیلومتر لوله گذاری و خط انتقال، یکهزار و 200 مترمکعب مخازن آب، حفر چاه و ایستگاه پمپاژ انجام شده است.
وی افزود: از محل این مجتمع، آبرسانی به 2 روستای «خوشاب و مشکروکی» اوایل سال آینده انجام می شود و آبرسانی به سایر روستاها را براساس درصد اختصاص اعتبارات دنبال خواهیم کرد.
چهکندی اظهار داشت: اختصاص اعتبار برای تکمیل این مجتمع در راستای نگهداشت جمعیت در نقطه صفر مرزی و حل مشکلات کم آبی روستائیان ضروری است.
وی گفت: همچنین آبرسانی به روستای چنشت با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تاکنون در زمینه اجرای این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای تکمیل این طرح نیاز داریم.
وی افزود: آبرسانی به روستای چنشت در صورت تخصیص اعتبار نیمه نخست سال آینده انجام می شود.
چهکندی افزود: آبرسانی به روستای چنشت از محل مجتمع آبرسانی گز در حال انجام است و از محل این مجتمع آبرسانی به روستاهای اسغول، گز و مختاران در دستور کار قرار دارد.
شهر سربیشه مرکز شهرستان سربیشه در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.