به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار جمعی از بانوان فعال فرهنگی و سیاسی استان به مناسبت 17 دی سالروز واقعه کشف حجاب افزود: چنانچه این موضوع را نتواند انجام دهد، کارهای بعدی حاشیه است لذا بایستی در این زمینه استقامت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه چادر پرچم اسلام است گفت: امروز از کم تفاوتی برخی مسئولان، هجوم فضاهای مجازی و نادانی عده ای سخیف نسبت به چادر بی محلی و بی توجهی می شود در حالیکه باید دست فرزندانمان را بگیریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از ضربه های سنگینی که به اسلام وارد شد و همه نمی توانند بفهمند چه آسیبی بود، حجاب اسلامی و کنار زدن میراث حضرت زهرا (س) بود.
وی کشف حجاب را یکی از برنامه های ننگین انگلیس و استعمارگران دانست و گفت: بدتر از همه وقتی در مسجد گوهرشاد مردم برای دین و ناموس شان آمدند تا فریادشان را به دنیا برسانند مسلسل را به روی مردم گشوده و تعدادی زیادی از مردم را کشتند و زنده و مرده آنها را زیر خاک کردند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی کشف حجاب را نوعی آزمایش الهی دانست و تاکید کرد: باید نسبت به این آزمایش ها بصیرت داشته باشیم و کسانی که پیش از ظهور بتوانند راه و روش های دین را حفظ کرده و پای کلمه توحید در عمل مراقبت کنند ارزش آنان از کسانی که بعد از ظهور باشند بیشتر است لذا هرچه آزمایش ها سخت تر، مهره ارزش بالاتر می رود.
وی یادآور شد: بارها و بارها در وصیت نامه شهدای ما در ارتباط با حجاب به صورت عام و خاص تاکید شده است و شهدا خطاب به همسران، مادران و خواهران خود گفته اند سیاهی چادرت از سرخی خون شهید در حفظ دین موثرتر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردان بزرگ تاریخ در میان چادرهای عفت و عصمت پرورش یافته اند و فرزند زن های بزرگ و با ایمان هستند، مردان فردا نیز امروز در چادرهای عفت و عصمت بزرگ می شوند.
وی با بیان اینکه تمام دین در مقابل کفر مبارزه می کند خطاب به بانوان انقلابی اظهار داشت: مسلما جایگاه مبارزه شما که رکن اصلی و ستون فقرات خانواده هستید مهم است زیرا وقتی ستون فقرات ضعیف شود، خانواده متلاشی می شود همانطور که امروز در حال متلاشی شدن است.
وی افزود: خداوند موجودات را طوری آفریده که اگر در زندگی ذی حیات آفتی بر آنها عارض شود نسبت به دشمنی که دارند به طور غریزه و بدون تعلم و تعلم دشمن را به دشمنی می شناسد.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: انسان اشرف مخلوقات است و باید با علم، فطرت، حکمت و بیش از همه با بصیرت مجهز باشد هم دشمن را بشناسد و هم نسبت به او احساس دشمنی کند.
وی گفت: شیطان اسم جنس و ابلیس اسم شخص است، هرچه عامل فریب شود و حق را جابه جا کند برای انسان شیطان است چه شیطان نفس از نوع انس و چه شیطان از نوع جن باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: خطر وقتی است که دشمن حضور پیدا کرده و انسان نسبت به وی احساس دشمنی داشته باشد، همواره استبداد که سلیقه های شخصی و نفسانی را بر احکام وحیانی، فطرت و عقل ترجیح می دهد دشمن بوده، هست و خواهد بود.
وی گفت: بدتر این است که سلیقه های شخصی و نفسانی با استکبار و استعمار بین المللی که خانمان سوز است همراه شود در این صورت همه هستی ارزش های انسانی را به باد می دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این موضوع سابقه 200 ساله دارد که استعمار بین المللی روزی در قالب انگلیس گرچه پیر شده اما در کنار آن فرانسه، صهیونیست بین الملل و شیطان بزرگ آمریکا حضور دارند البته ایالات متحده مردم بومی آمریکا نیستند بلکه مردم سلطه جو اروپا هستند.
وی گفت: استعمار بین الملل از قرن ها قبل هر جا قدم نهادند فساد، تباهی، ظلم بر انسان های ضعیف و آلودگی را به همراه بردند به ویژه شبه قاره هند و ایران که تحت سلطه انگلیس بود.
وی بیان کرد: یکی از نمونه های بارز ایجاد فساد در ایران این بود که سرباز بیسوادی را با عنوان پهلوی شاه کردند و از این طریق همه ارزش های ما از جمله علم و دانش را نابود و در مدرسه ها را تخته کردند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ارزش های دینی، شهامت ها و شجاعت های حسینی نه تنها برای ما که برای بیگانگان درس آموز بوده و مهاتما گاندی وقتی خواست شبه قاره هند را از وجود کثیف آمریکایی ها خالی کند اعلام کرد من استعمار را از شبه قاره بیرون می رانم اما این قدرت من و مردم نیست بلکه به پیروی از پیشوای آزادگان جهان حسین بن علی (ع) این کار را می کنم و کرد.
وی افزود: این در حالی بود که در کشور اهل بیت ما نام حسین بردن را ممنوع کردند همچنین در مدارس را بسته و علما را کشته یا تبعید و در سکوت خفه کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: عناصر انگلیس فرهنگ مکتوب ما و کتاب های ارزشمند دانشمندان قرون متمادی که بزرگترین ذخیره ما بود را برده یا به وسیله مردم خودمان نابود کردند.

** متولیان فرهنگی بستر بررسی حجاب و عفاف را فراهم کنند
مدیر مکتب نرجس(س) بیرجند هم گفت: از مسئولان و متولیان فرهنگی خراسان جنوبی عاجزانه استدعا داریم بستر و فضایی مناسب برای بررسی جدی تر موضوع حجاب و عفاف فراهم سازند.
رفعت وریدی افزود: مسئولان برای سالم سازی جامعه، حفظ کانون خانواده و احیای ارزش های اسلامی اهداف معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: همچنین انتظار می رود مسئولان دستگاه های فرهنگی در پیروی از منویات مقام معظم رهبری در ساختار مسایل فرهنگی و اجتماعی تجدید نظر کنند.
مدیر مکتب نرجس(س) بیرجند اظهار داشت: 17 دی 1314 رضاخان عامل استعمار بود و با قلدری و ضرب و شتم برای ستیز با دین حجاب را از سر زن مسلمان کشید و ایران را در ردیف ملل راغیه قرار داد.
وی تاکید کرد: امروز وظیفه دینی ما ایجاب می کند با تمسک به حبل المتین و پاسداشت خون شهدا با ملایمت و ملاطفت فرزندانمان را دریابیم و در برابر سیل بنیان کن فرهنگ غرب در فضاهای مجازی و حقیقی آنان را از سرچشمه زلال قرآن و عترت سیراب کنیم.
وریدی اظهار امیدواری کرد؛ با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و دلسوزان جامعه بتوانیم جوانان و خانواده ها را از آتشی که بیگانه برافروخته محفوظ و مصون نگه داریم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.