به گزارش ایرنا مرتضی تقی زاده روز شنبه در کارگاه آموزشی حفاظت از محیط زیست افزود: هر سال شاهد مهاجرت تعداد زیادی هوبره در فصل سرد به دشت های زیرکوه هستیم و دق پترگان شهرستان بهترین زیستگاه پرنده هوبره در شرق کشور است.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از شکار غیرمجاز این گونه کمیاب، شبانه روزی گشت و کنترل منظم و کمین‌های موردی در زیستگاه های این پرنده در حال انجام است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه با تاکید بر اینکه محیط بانان با تمام توان خود با سودجویان پرنده هوبره مقابله می کنند گفت: اما کم و کاستی ها اجازه نمی دهد آن طور که باید و شاید از پس شکارچیان غیرمجاز برآیند، به دلیل نداشتن تجهیزات و نیروی انسانی کافی همیشه شکارچیان مجهز، یک قدم جلوتر از ما هستند.
وی افزود: نتایج سرشماری ها نشان می دهد که جمعیت حیات وحش در منطقه حفاظت زیرکوه روند رو به افزایش دارد.
تقی زاده گفت: البته هنوز هم خشکسالی، کاهش منابع آبی و کمبود تولید علوفه در مراتع، یک دغدغه در زمینه حیات وحش است و کاهش منابع آبی سبب شده تا برخی گونه ها در نزدیکی های روستاها حضور یابند که سبب خسارت به مزارع و باغ های کشاورزان می شوند.
هوبره از تیره درناسانان و از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد؛ پرنده رو به انقراض هوبره در زیستگاه ‌های بیابانی و مناطق خشک دشتی زاد و ولد می کند.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.