به گزارش ایرنا، محمد حسین شیخ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از سال 94 هیچگونه کالای قاچاق تملیک شده ای از استان صادر نشده بود که با توجه به تمهیدات انجام شده فروش کالای قاچاق فساد پذیر 500 درصد سال جاری افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب هرگونه کالای تملیکی که به اقتصاد ملی ضربه می زند مجوز فروش در جمهوری اسلامی را ندارد اما در بحث کالاهای فسادپذیر در سال 96 به میزان 250 میلیون تومان و امسال یک میلیارد و 600 میلیون تومان کالای قاچاق فسادپذیر به شرط صادرات و داخل به فروش رسیده است.
شیخ زاده با بیان اینکه 860 پرونده در بحث قاچاق در 9 ماهه اول سال جاری تشکیل شده است، گفت: در سال گذشته آمار پرونده تشکیل شده 790 عدد بوده که در سال جاری شاهد 9 درصد افزایش هستیم.
وی لوازم آرایش و بهداشتی، مواد دخانی، خودرو، لوازم یدکی، لاستیک و برنج را از مهمترین کالاهای قاچاقی عنوان کرد که پرونده برای آنها صادر شده است.
رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون سه محموله کالاهای قاچاق سلامت محور به ارزش سه میلیارد و 268 میلیون ریال با دستور مقام قضایی منهدم شده و در 15 بهمن ماه محموله دیگر سلامت محور منهدم می شود.
وی با بیان اینکه انهدام کالای قاچاق نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است، گفت: بخشی از کالاهای قاچاقی که مشکلی برای سلامت مردم با توجه به تاییدیه مراجع ذیصلاح ندارد با هماهنگی دستگاه های خدمت رسان به مناطق محروم ارسال می شود.
شیخ زاده با بیان اینکه 2 خودرو کشنده با هماهنگی استاندار، نماینده مجلس و رئیس سازمان اموال تملیکی به بخش آبرسانی روستایی استان اختصاص یافت، بیان کرد: این خودرو ها با قیمت بسیار پایین به دستگاه ذیربط واگذار شد.
وی از کمک یک میلیارد و 240 میلیون تومانی کالای قاچاق به محرومان و اقشار آسیب پذیر استان خبر داد و افزود: این کالاها طبق تفاهم نامه هایی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی واگذار شد.
شیخ زاده با بیان اینکه پارچه، مواد غذایی و چرخ خیاطی از مهمترین کالاهای واگذار شده است، تصریح کرد: به زودی با همکاری اموال تملیکی و دستگاه های خدمت رسان مرکز دوخت لباس محرومین با 20 دستگاه چرخ خیاطی در یکی از نقاط محروم استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: با توجه به وقوع زلزله کرمانشاه و دستور رهبری به سازمان های سراسر کشور، سه میلیارد ریال اموال از خراسان جنوبی ارسال شد و آمادگی لازم برای ارسال دوباره اموال در صورت درخواست هلال احمر وجود دارد.
شیخ زاده از فروش پنج هزار و 758 ظرف سوخت قاچاق خبر داد و گفت: فروش ظرف های سوخت نسبت به سال گذشته 1800 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به واگذاری 17 تن برنج به ستاد عتبات عالیات برای راهپیمایی اربعین حسینی افزود: 300 راس دام تملیک شده هم پس از مجوز دامپزشکی به کمیته امداد و بهزیستی با ارزش 400 میلیون تومان واگذار شد.
شیخ زاده با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی تمایل کمتری به خرید و صادرات املاک تملیکی دارند اظهار داشت: تمامی اموال مزایده ای و صادراتی توسط افراد غیر بومی خریداری شده است.
وی بیان کرد: در بحث اموال غیر منقول مربوط به وثایق زندانیان از ابتدای سال تاکنون 320 میلیون ریال فروش داشتیم اما این آمار در سال گذشته چهار میلیارد و 660 میلیون ریال بوده است.
رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی در ادامه گفت: 110 هزار لیتر هیدورکربن در بحث اموال متروکه هم مدیریت می شود اما در مورد وضعیت انبار ها از آنجا که برخی از اموال در معرض اتهام قاچاق است نمی توان آمار دقیقی را بیان کرد.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.