به گزارش ایرنا، طاهره حمیدی روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان جنوبی افزود: تاکنون با تشکیل چهار کارگروه، 11 راهبرد برای تحقق اهداف این کنوانسیون در استان مشخص شده است.
وی با تاکید بر هماهنگی بین دستگاه های اجرایی بیان کرد: این امر منجر به حساس سازی در مورد حقوق کودکان می شود که می توان در این مسیر از ظرفیت دستگاه های اجرایی استفاده کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه کودکان زیر 18 سال جامعه هدف این کنوانسیون هستند گفت: آسیب های حوزه کودکان اولویت بندی شده که انتظار می رود دستگاه های اجرایی این مباحث را به طور جدی دنبال کنند.
وی ضمن انتقاد از عدم انسجام برنامه های ارسال شده به دبیرخانه کنوانسیون بیان کرد: باید نماینده کنوانسیون در دستگاه های اجرایی ثابت باشد تا بتوان برنامه ها را هدفمند دنبال کرد.
حمیدی از حضور معاون وزیر دادگستری در استان تا پایان سال خبر داد و افزود: امید است دستگاه های اجرایی برنامه هایی را که در خصوص کنوانسیون حقوق کودک داشته اند به دبیرخانه ارسال کنند تا در جلسه ای که با حضور مقام کشوری برگزار می شود مطرح شود.
وی با اشاره به عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این حوزه گفت: اولین مرکز فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه در استان راه اندازی شده و مقدمات راه اندازی دومین مرکز نیز در شهرستان قاینات فراهم شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، ترویج کتاب و کتابخوانی با افتتاح هشت مرکز سیار در 2 سال اخیر را از دیگر برنامه های اجرایی این حوزه برشمرد و افزود: 12 هزار کودک و نوجوان روستایی و عشایری زیر 18 سال از خدمات این کتابخانه های سیار استفاده کرده اند.
وی با اشاره به راه اندازی 2 مرکز پستی در استان نیز بیان کرد: 2 هزار و کودک و نوجوان توسط این مراکز پوشش داده می شوند.
حمیدی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی 51 برگزیده کشوری و بین المللی داشته که نشان از ظرفیت بالای استان است.
وی همچنین از راه اندازی اولین آسمان نمای دیجیتال در بیرجند خبر داد و گفت: با افتتاح این مراکز در مناطق کم برخوردار به دنبال ایجاد عدالت آموزشی هستیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به نیم قرن فعالیت کانون پرورش فکری در استان اظهار داشت: این کانون در تقویت فکر و اندیشه و آموزش مهارت ها نقش به سزایی داشته است.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 600 فرزند افراد زندانی زیر 18 سال هستند گفت: امید است با تحت پوشش قرار گرفتن این افراد در برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.
علی هاشمی افزود: زنانی که اغلب به جرم مواد مخدر در زندان ها به سر می برند کودکانی دارند که در مهد کودک زندان نگهداری می شوند و این فرزندان نیز نیازمند حمایت در قالب برنامه های ویژه کودکان هستند.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.