به گزارش ایرنا حسن رمضانی روز یکشنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد اظهار داشت: پیش از این مجوز برپایی نمایشگاه به سختی داده می شد اما تجربه موفق خراسان جنوبی در این خصوص راه را برای اعطای مجوزها هموار کرده است.
وی با اشاره به برپایی سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در خراسان جنوبی از یازدهم آذر ماه جاری گفت: صنعتگران در این نمایشگاه از میزان فروش خود رضایت داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه در 105 غرفه با حضور 148 صنعتگر برپا شد که 65 غرفه آن متعلق به استان های مهمان و 45 غرفه در اختیار هنرمندان بومی بود.
وی ضمن تقدیر از استاندار و معاونان وی برای بازدید از نمایشگاه صنایع دستی گفت: در این بازدیدها بسیاری از مشکلات صنعتگران از نزدیک مشاهده و بررسی شد.
رمضانی وجود عشایر چهارمحال و بختیاری، گلستان و ترکمن صحرا در خراسان جنوبی را نشان از عمق نفوذ این نمایشگاه دانست و بیان کرد: نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی نیز دی ماه در قاین برگزار می شود.
وی با بیان اینکه فعالان صنایع دستی خراسان جنوبی در تمامی نمایشگاه های کشور حضور می یابند افزود: البته این حضور به فراخور امکاناتی که شهرها در اختیار استان قرار می دهند بین 11 شهرستان تقسیم می شود.
وی یادآور شد: اخیرا هم نمایشگاه اقوام ایرانی در استان گلستان با موسیقی خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه ها باعث رونق توسعه صادرات خراسان جنوبی می شود تاکید کرد: باید با کیفیت ترین محصولات در اعزام هنرمندان انتخاب شود تا برند خراسان جنوبی در سراسر کشور شناخته شده باشد.
وی گفت: از ابتدای امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات فنی و اعتباری به طرح های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پرداخت شده است.
رمضانی افزود: رقم اعتبار طرح های مصوب حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 6 میلیارد تومان بوده است که باید تا خرداد سال آینده پرداخت شود.
وی از راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش های قدیمی در باغ اکبریه خبر داد و گفت: این فرش ها با همکاری اوقاف و امور خیریه جمع آوری شده و با توجه به اینکه حسینیه امام رضا(ع) با این فرش ها مفروش می شده قدمت زیادی دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه 50 تخته از فرش های نفیس در این مجموعه نگهداری می شود افزود: تلاش می کنیم این نمایشگاه دائمی را به موزه فرش استان ارتقا دهیم که طرح محتوایی آن تاکنون تهیه شده است.
وی همچنین با اشاره به روند ارزیابی ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی بیان کرد: اگر این هدف محقق شود خراسان جنوبی با پنج اثر ثبت جهانی در شرق کشور رکورددار خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این نشست از همراهی اوقاف استان در حوزه سرمایه گذاری تقدیر کرد و گفت: برخلاف برخی که عقیده دارند اوقاف یک قفل است اما اگر حقوق وقف رعایت شود می توان از مکان های وقفی برای سرمایه گذاری به عنوان یک فرصت استفاده کرد.
همچنین مصوب شد با توجه به حجم مراجعه زیاد زائران داخلی و خارجی به امکان مقدسه، طرح های توسعه مسجد ابوالفضل (ع) نهبندان، آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) و امامزاده بی بی زینب خاتون(س) سربیشه از محل تسهیلات دفتر روستایی یا نهادهای حمایتی اعتبار دریافت کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.