به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در نهمین کمیته تخصصی اشتغال درمیان افزود: در سال جاری تعهد اشتغال این شهرستان 611 نفر بوده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری یک میلیارد و 473 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان ابلاغ شده است، گفت: تاکنون تسهیلات مشاغل خانگی به 48 نفر پرداخت شده است.
فرماندار درمیان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 77 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با پرداخت 33 میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان ایجاد شده که بیشتر این طرح ها در زمینه مشاغل خانگی، پرورش شتر و شترمرغ، دامداری، کشاورزی و احداث گلخانه اجرا شده است.
بشیری زاده عنوان کرد: اجرای 10 طرح دیگر با پرداخت 2 میلیارد و 110 میلیون تومان نهایی شده است که منتظر ابلاغ تسهیلات جدید هستیم و 2 طرح صنعتی نیز با پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در مرحله پرداخت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه حل مشکل بیکاری یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید است که در سال جاری تسهیلات خوبی برای آن اختصاص یافته است، اضافه کرد: تحرک بیشتر چرخ تولید و اشتغال کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.
بشیری زاده افزود: مدیران در بحث اشتغال بایستی خودشان پی گیر موضوعات بوده و نظارت دقیقی بر روند اجرای طرح های اشتغالزایی داشته باشند.
وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال باعث کاهش مهاجرت روستاییان به کلان شهرها می شود و ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان به خصوص در زمینه صنایع دستی و فرآوری محصولات کشاورزی وجود دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.