به گزارش ایرنا، سرهنگ محسن سمن روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این اجلاسیه در ادامه سلسله اجلاسیه هایی است که برای کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی پیش بینی شده و در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در این اجلاسیه 3 هزار 200 نفر از شهرستان بیرجند و 840 نفر از سطح شهرستان های تابعه استان به عنوان میهمان حضور دارند.
دبیر اجرایی کمیته ایثارگران کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی بیان کرد: سرود ویژه اقلیم استان با توجه به شاخص های ولایتمداری، بصیرت و ایثارگری مردم این خطه در این اجلاسیه اجرا می شود.
سمن گفت: یک نفر به عنوان سخنران محوری در اجلاسیه کمیته ایثارگران کنگره ملی 2 هزار شهید استان سخنرانی کرده و دلنوشته ای هم توسط فرزند شهید مسروری قرائت می شود.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران و مسئول کمیته ایثارگران کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: کمیته ایثار گران کنگره ملی 2 هزار شهید استان از خرداد ماه سال 1396 شروع بکار کرد و با توجه به شرح وظایف خود برنامه هایش را آغاز کرد.
افسانه زارعی افزود: در کمیته یاد شده برنامه برگزاری اجلاسیه ایثارگران، دیدار از خانواده معظم شهدای استان با عنوان یاد آلاله ها را در دستور کار قرار دادیم.
وی اظهار داشت: در بحث دیدار با خانواده معظم شهدا بحث ایجاد بانک اطلاعاتی شهدای استان و جمع آوری اطلاعات آنها در دستور کار قرار گرفت.
وی یادآور شد: 2 هزار و 83 شهید منتسب به خراسان جنوبی هستند که این تعداد یکهزارو 850 شهید در داخل و 89 شهید در خارج استان دفن بوده و 144 شهید گمنام هم داریم.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران بیان کرد: در بحث تامین هزینه دیدار با خانواده شهدا از مشارکت دستگاه های اجرایی استفاده شد و امروز 95 درصد اعتبارات یادشده توسط دستگاه های اجرایی جمع آوری شد.
دبیر هیات رزمندگان اسلام خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در راستای برنامه های کنگره ملی 2 هزار شهید استان 16 آذر، مراسم پخش مستقیم دعای ندبه کشور همزمان با نماز جماعت صبح در حسینیه جماران بیرجند با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری و مداحی سید مهدی میرداماد برگزار می شود.
محمد رضا صادق افزود: از مردم متدین و ولایت مدار استان تقاضا داریم راس ساعت 30: 5 دقیقه در مراسم حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده با شهرداری بیرجند، ناوگان اتوبوسرانی بیرجند با همه ظرفیت در این خصوص به مردم خدمت رسانی می کند.
7559* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.