به گزارش ایرنا ماشاءاله کریمان خراسانی روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نهبندان افزود: امسال 378 طرح به مبلغ 96 میلیارد و 204 میلیون تومان در کمیته فنی شهرستان مصوب و از این تعداد تاکنون 288 طرح با اشتغال یکهزار و 145 نفر و به مبلغ 70 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده است.
وی بیان کرد: براساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه اشتغال شهرستان نهبندان تاکنون تسهیلات 92 طرح اشتغال به مبلغ 15 میلیارد و 231 میلیون تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
فرماندار نهبندان با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کنونی باید تمامی‌ تلاش خود را برای رفع موانع تولید داخلی و اشتغال زایی به کار گیریم گفت: نهبندان رتبه دوم خراسان جنوبی را از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف معدن دارد که معادن شهرستان ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال است.
وی مهمترین دغدغه کنونی دولت را اشتغال دانست و اظهار داشت: آماده حمایت از طرح های اشتغال زا برای حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف این شهرستان بخصوص معادن و واحدهای جوار معدنی هستیم.
کریمان خراسانی بر لزوم تلاش مدیران برای به کارگیری همه ظرفیت های شهرستان به منظور ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری تاکید کرد و گفت: نهبندان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی است که تمام تلاش ما نیز در جهت به فعلیت رساندن پتانسیل ها است.
نهبندان با 140 کیلومتر مرز با افغانستان و 26 هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد و معدن یکی از مزیت های این شهرستان است.
شهر نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.