به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: دشمن امروز دشمن بی رحمی است و اگر مقابل آنها ضعف نشان دهیم به ما رحم نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه راه حق همواره پایدار است تصریح کرد: امام حسین (ع) و یاران باوفایش 1400 سال پیش حرکتی عظیم را آغاز کردند و امروز آن حرکت در اربعین حسینی نمایان است.
خطیب جمعه بیرجند گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید در مذاکرات، راه امام حسین را مدنظر قرار دهند تا گفت و گوها عزتمندانه و در شان مردم حسینی باشد.
وی اظهار داشت: مسئولان باید بدانند که مردم همواره در برابر ظالمان ایستانده اند و برخی از آنها هم نباید به عنوان دایه مهربانتر از مادر ارزش های این مردم و کشور را قربانی کنند.
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مردم آگاه هستند افزود: فشار دشمن قابل توجیه است اما قصور برخی مسئولان فرصت طلب، رانت خوار و اختلاس گر هرگز قابل تحمل مردم نخواهد بود.
وی گفت: انتظار مردم از مسئولان این است که با پشتوانه مکتب عاشورا از موازین و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنند تا عزت جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام و اهل بیت باید از عاشورا و در امتداد آن اربعین حسینی درس بگیرند؛ حرکت عظیمی که پس از 1400 سال شکوه و عظمتش جهانی شده و در مقابل آن از یزید و بنی امیه در محل حکومتشان هیچ خبری نیست.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: قیام امام حسین (ع) پیروزی خون بر شمشیر را پس از سال ها به رخ جهانیان کشید و امروز هم آل سعود، استکبار و صهیونیسم باید بدانند که دستشان به خون مظلومان زیادی در سراسر جهان آلوده است و در این مسیر غرق خواهند شد.
وی با بیان اینکه قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در ترکیه ذره ای از طبل رسوایی استکباریان بود افزود: مسلما عاقبت استکباریان به بنی امیه و یزیدیان نزدیک خواهد بود.
حجت الاسلام مختاری گفت: مردم ایران در آستانه اربعین حسینی با حضور پررنگ در این راهپیمایی بین المللی ثابت کردند که پای موازین اسلام و انقلاب ایستاده اند و هرگز مقابل ظلم عقب نشینی نخواهند کرد.
وی اربعین حسینی را حقیقت عالم گیر توصیف کرد و افزود: اربعین حرکتی افتخار آمیز، مسرت بخش و امیدبخش است که باید به آن توجه کرد.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: امروز اربعین حسینی به پدیده ای جهانی تبدیل شده به طوری که از 40 کشور جهان برای حضور در این همایش بزرگ بدون هیچگونه تهدید و هجمه ای شرکت می کنند.
وی گفت: عاشورا مکتبی پرافتخار است که ظهور حضرت حجت (عج) در امتداد آن قرار دارد که علیرغم همه دست اندازی ها و سانسور رسانه ای اما این خورشید پر فروغ همواره حجاب از ظلم دشمنان بر می دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.