در گفت و گو با جی پلاس بررسی شد؛

ماجرای یک پاسپورت و گاف های مدیریتی!/ وثوق احمدی: رسیدگی به مشکل مجید حسینی وظیفه فدراسیون نیست/ براتی: بازیکن استقلال می تواند به دادسرا شکایت کند

مدافع جوان استقلال که برای گرفتن پاسپورتش با درهای بسته اتاق مدیران استقلال مواجه شده، دست به دامن قانون شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سید مجید حسینی، مدافع جوان و 22 ساله استقلال بعد از درخشش در لیگ‌برتر و سپس در جام جهانی به همراه تیم ملی، مشتریانی را برای خود از حوزه خلیج فارس و ترکیه دست و پا کرد. از چند روز قبل خبر توافق او با ترابزون اسپور ترکیه منتشر شد و  مقامات این باشگاهی معتبر ترکیه‌ای از قطعی شدن این نقل و انتقال سخن به میان آوردند.

توافق مجید حسینی با سران باشگاهی که چند سال قبل قهرمان سوپر لیگ ترکیه هم شده، موجب نگرانی شفر و مسئولان استقلال شد و همه مدیران این تیم تاکید کردند که حسینی با استقلال قرارداد دارد و نمی‌تواند از این تیم جدا شود.

با این وجود حسینی با استناد به بند موجود در قراردادش مبنی بر پرداخت 100 هزار دلار و جدایی از این تیم، در روزهای گذشته به باشگاه استقلال مراجعه کرد تا پاسپورتش را از مدیران این تیم دریافت کند و برای امضای قرارداد به ترکیه برود اما مدیران استقلال از جمله سیدرضا افتخاری هر بار او را با پاسخ منفی به بیرون از اتاقش راهنمایی کرده است.

این ماجرا تا جایی ادامه داشت که حسینی در آخرین جلسه خود که روز گذشته بوده، با عصبانیت از دفتر باشگاه استقلال خارج شد و به دلیل نگرفتن پاسپورتش از مدیران این تیم قصد شکایت از آن‌ها را در فدراسیون فوتبال داشت.

 

رسیدگی به پرونده مجید حسینی در حیطه وظایف فدراسیون نیست

شکایت حسینی از مدیران استقلال به خاطر پس ندادن پاسپورتش در حالی است که به گفته رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، این موضوع ورزشی نیست و کمیته تعیین وضعیت نمی‌تواند بر اساس قانون به آن رسیدگی کند.

در همین رابطه روزبه وثوق احمدی - مسئول کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره امکان رسیدگی به مشکل سید مجید حسینی، اظهار کرد: " از روز گذشته که این خبر منتشر شده، پرونده‌ای را در این باره در فدراسیون فوتبال رویت نکردم. هر چند رسیدگی به مشکل او در حیطه وظایف کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان نیست و ما نمی‌توانیم به آن بپردازیم. "

اما از سویی مجید حسینی که برای خروج از کشور نیازمند پاسپورتش است، دست به دامن قانون شده تا به مدارک شخصی خود برسد و هر جا که می‌خواهد سفر کند. با وجود اینکه فدراسیون فوتبال صلاحیت قانونی برای رسیدگی به این پرونده را ندارد، احمدرضا براتی برای رسیدگی به این پرونده راهکاری را ارائه می‌دهد.

 

مجید حسینی به جای فدراسیون، در دادسرا شکایت کند

احمدرضا براتی - عضو کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کدام نهاد مسئول رسیدگی به گرو گرفتن پاسپورت مجید حسینی از سوی باشگاه استقلال است، به خبرنگار جی پلاس گفت: فدراسیون نمی‌تواند به این موضوع رسیدگی کند اما مجید حسینی می‌تواند به دادسرا برود و درخواست خود را آنجا مطرح کند تا این نهاد قضایی به درخواست رسیدگی کند.

جرم مدیران استقلال خیانت در امانت است

همچنین یک وکیل حقوقی که علاقه ای به فاش شدن نام نداشت، درباره مشکل مجید حسینی و باشگاه استقلال به خبرنگار جی پلاس گفت: حسینی می‌تواند به جرم خیانت در امانت از مدیران باشگاه استقلال شکایت کند و به خواسته خودش برسد. او پاسپورتش را به مدیران این تیم امانت داده و آن ها نمی‌توانند پاسپورت این بازیکن را به او ندهند.

به گزارش جی پلاس؛ شاید بهتر باشد مدیران استقلال که در جلب رضایت بازیکن جوان تیمش برای ماندن در این تیم موفق نبودند، به جای اتخاذ راهکاری های نامعقول که می تواند عواقب حیثیتی نیز برای فوتبال کشور داشته باشد، نهایت استفاده را از نقل و انتقال او ببرند؛ هر چند اکنون این اقدام آنها در رسانه های ترکیه ای نیز بازتاب داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید