شفر ناکام ترین تیم در جام جهانی 2018 را معرفی کرد

وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال مهمان برنامه 2018 بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربی استقلال مهمان برنامه عادل فردوسی پور بود و به سوالاتی که اکثرا درباره تیم ملی آلمان بود پاسخ داد. او گفت: آلمان باید فوتبالش را تغییر دهد. سبک فوتبالمان را باید شبیه فوتبال هلند کنیم. حالا آکادمی‌های فوتبال آلمان باید سبک بازی را تغییر دهند و بازی انفرادی بهتری داشته باشیم، مثل فرانسه. باید بازیکنانی داشته باشیم که یک به یک ها را رد کنند.

او ادامه داد: بارسلونا و قبل از آن آژاکس آمستردام بودند که فوتبال خوبی ارائه می دادند. وقتی بازیکنی مثل مسی دارید می توانید این طوری کار کنید. ولی وقتی مهره ای مثل مسی ندارید ارائه این فوتبال هم سخت تر می شود. بازی اسپانیا و ایران را دیدیم. یک مهاجم داشتند در مقابل 7-8 مدافع. با خوش شانسی گل زدند. 

شفر با بیان اینکه ناکام ترین تیم در جام جهانی، آلمان بوده، گفت: بعد از بازی مکزیک نتوانستیم راه حلی پیدا کنیم. تیم ها یک الی سه آنالیزور دارند که بازی آلمان را آنالیز می کنند. مقابل مکزیک هم بازی ارائه دادیم که قبلا ارائه می دادیم. الان بازیکنی مثل بکن باوئر نداریم که با وجود او، سیستم بازی را تغییر دهیم. یک جزئیاتی را باید تغییر دهیم. اوزیل در طول 90 دقیقه هیچ صحبتی نمی کند. خیلی ساکت است. یک مشکلی در آلمان پیش آمده که اوزیل یک عکس انداخته با رئیس جمهور ترکیه و این برایش مشکل ایجاد کرده. رئیس فدراسیون و بیرهوف در این مورد صحبت کردند.

سرمربی استقلال گفت: اوزیل در باشگاهش خوب ظاهر نشده بود. بازیکنان کافی برای تزریق انگیزه به تیم اضافه نشدند. وقتی لیگ آلمان را نگاه می کنید تیم های بزرگ ما با تیم‌های کوچک در اروپای شرقی باختند. ما به بازیکنانی نیاز داریم که موقعیت یک به یک را رد کنند. نه اینکه مدام به چپ و راست پاس بدهند. قبل از اینکه گواردیولا به بایرن بیاید سبک ما بیشتر به چنین چیزی نزدیک بود اما این شیوه را تغییر دادیم. 

شفر در پاسخ به این سوال که آیا با کنار گذاشتن اوزیل از تیم ملی آلمان موافق هستی؟ گفت: برای کنار گذاشتن او حتی دیر هم شده. قبل از جام جهانی باید این کار را می کردند چون فدراسیون همان موقع هم خیلی راضی نبود. اگر آن موقع اوزیل را کنار می گذاشتیم بهتر بود. در جام جهانی برزیل یک تیم بودیم اما اینجا دو نفر در اولویت قرار گرفتند. خیلی ها حالا در آلمان علیه فدراسیون حرف می زنند نه علیه بازیکنان که چرا این تصمیم را گرفته. 
سرمربی استقلال درباره وضعیت امید ابراهیمی گفت: امید ابراهیمی دیروز به من زنگ زد و گفت که از مربیان تشکر می کنم و می خواهم بروم. برای استقلال هم آرزوی موفقیت کرد. او می خواهد به یک باشگاه دیگر برود. شاید پول بیشتری بگیرد. نیمار هم برای گرفتن پول از بارسلونا به پاریسن ژرمن رفت. من دلم می خواست که امید بماند. ولی منصفانه است و برایش آرزوی موفقیت می کنم.

شفر درباره ناکامی تیم ملی برزیل گفت: من قبلا طرفدار تیم فوتبال برزیل بودم. یکی از بزرگ ترین مشکلات برزیل در چهار سال گذشته نیمار بود. فینال المپیک را که دیدم، نیمار مثل حالا نبود. نیمار در این جام جهانی در خیلی صحنه ها شبیه سازی می کرد. هیچ وقت امثال رونالدو و پله چنین کاری نمی کردند. پله یک بازیکن بزرگ بود اما نیمار با اینکه بازیکن خوبی است اما بیشتر یک سوپر استار است. نیمار رهبر تیم نیست. رهبر تیم کسی است که بازی را کنترل کند. 

دیدگاه تان را بنویسید