ژاپنی‌ها پس از سیل و رانش مرگبار زمین/ تصاویر

بسیاری از خانه‌های مسکونی در پی سیل ویران شده‌اند و بیش از دومیلیون نفر باید به دستور مقامات ژاپن خانه‌های خود را رها کرده و به مناطق امن منتقل می‌شدند. نیروهای امدادی از ۲ میلیون نفر دیگر نیز خواسته‌اند هرچه زودتر خانه‌های خود را ترک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ تعداد کشتگان سیل و رانش زمین در مناطق غرب و جنوب غربی ژاپن به ۶۵ نفر رسیده است.

مقامات ژاپن اعلام کرده‌اند که ریزش باران به‌خصوص در غرب ژاپن در ماه ژوئیه امسال سه برابر سال‌های گذشته بوده و این باران با رانش زمین و خارج شدن رودخانه‌ها از مسیر اصلی خود در این مناطق همراه بوده است. بسیاری از خانه‌های مسکونی در پی سیل ویران شده‌اند و بیش از دومیلیون نفر باید به دستور مقامات ژاپن خانه‌های خود را رها کرده و به مناطق امن منتقل می‌شدند. نیروهای امدادی از ۲ میلیون نفر دیگر نیز خواسته‌اند هرچه زودتر خانه‌های خود را ترک کنند.

زمین لرزه‌ای به شدت ۹/ ۵ ریشتر در نزدیکی توکیو، پایتخت ژاپن شرایط را بحرانی‌تر کرده است. بسیاری از شهروندان ژاپن برای گریز از سیل در طبقات بالایی خانه‌های خود پناه گرفته‌اند. خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که در جریان این حادثه دست‌کم ۶۵ نفر کشته و ۴۵ نفر مفقود شده‌اند.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن در دیدار با مقامات این کشور آن‌ها را ملزم به اولویت دادن به نجات جان انسان‌ها و ارسال بدون وقفه خدمات امدادی کرده است.

علی‌رغم هشدارهای امدادی، هنوز این حادثه قربانی می‌گیرد زیرا تخریب پل‌ها، جاری شدن سیلاب‌ها به همراه گل و لای در مناطق عمومی و جاده‌ها و کارخانه‌ها همچنان ادامه دارد. شرکت های خودروسازی میتسوبیشی و داهیتسو نیز چرخه تولید خود را به سبب احتمال تخریب این کارخانه ها متوقف کردند.

سازمان‌های هواشناسی ژاپن اعلام کرده‌اند که این شرایط می‌تواند ادامه یابد و مناطق وسیع‌تری را تا شمال ژاپن در بر گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید